مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

شناخت ائمه اطهار، بر همه ما مسلمانان واجب است

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در جلسه تخصصی مدیران مدارس ابتدایی، شناخت ائمه اطهار را بر همگان واجب دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۴۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
شناخت ائمه اطهار، بر همه ما مسلمانان واجب است

نشست تخصصی مدیران مدارس ابتدایی با حضور سعید دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آیت اصلانی مدیر، معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی و سایر مسئولین آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در آموزشگاه شهید آوینی برگزار شد.

در این نشست آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن تبریک ولادت جوادالائمه، اظهار کرد: شناخت ائمه، برای همه ما واجب است و برای اینکه راه درست را برگزینیم، راهی به غیر از اهل‌بیت وجود ندارد.

اصلانی با اشاره به معرفت و احترام در زندگی، گفت: اگر به دانش‌آموزان، احترام گذاشتن را یاد ندهیم، قطعا به والدین و دبیر خود هم احترام نخواهند گذاشت؛ بنابراین ما به عنوان یک مسلمان و شیعه لازم است تا به قدری کامل و درست کار کنیم و آموزش دهیم که همیشه یک پله بالاتر باشیم تا به ما افتخار کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: شرط خوب بودن، آموزش دیدن و رعایت کردن است؛ زیرا دانش‌آموزان بهترین دیدگاه را دارند و این وظیفه ما است که درست آموزش دهیم؛ خدمت اول ما، خدمت مالی نیست ولی خدمت علمی و مسائل مذهبی است. بنده معتقد هستم که در زمینه خدمات علمی و مذهبی از سایر اقشار جامعه جلو هستیم؛ از‌ این‌رو انتظار بیشتری از ما می‌رود.

در ادامه معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن اشاره به نکاتی درخصوص ویژگی‌های مدیر خوب، گفت: لازم است تا مدیران بتوانند با استفاده از فنون و ابزار وظایف خود را به خوبی انجام دهند؛ در زمینه اسوه گونه مدیر مدرسه باید با تمام وجود معلم‌ها را درک کند و این گونه نباشد که از کلمات بزرگ استفاده کند تا معلم هم مجبور شود احترام بگذارد؛ مدیر ستون خیمه مدرسه است نه ستون کلمات و واژه‌ها.

احمدی در ادامه ضمن اشاره به روش رهبری گفت: به صورت فرهنگی بهترین روش است، باید ارزش‌های فرهنگی را بین نیروهای انسانی و دانش‌آموزان پرورش دهیم و این باعث می‌شود همکاران و دانش‌آموزان رضایت کامل داشته باشند؛ مدیرانی که هم از نظر آموزشی، فرهنگی و اسوه‌ گونه فعال باشند، می‌توانند همکاران و دانش‌آموزان توانمند را در مدرسه پرورش بدهند.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش در زمان قدیم به صورت سنتی بود و همچنان با وجود اینکه علم‌و‌فناوری پیشرفت کرده است، باز هم به صورت سنتی است، لازمه توانمند‌سازی همکاران ملزم به طرح‌هایی مثل طرح شهید همت است.

احمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:« طرح شهید همت برای همکاران ورودی جدید است که هدف ما تغییر رویکرد آموزشی است یعنی از روش سنتی تغییر پیدا کند به روش جدید.»

خبرنگار دانش‌آموز: نفیسه کمالی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار