معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی جذب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از افزایش ۱۰ درصدی جمعیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ درصدی جذب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سیستان و بلوچستان

حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار با جمعی از مدیران مدارس استثنایی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ضرورت توانمندسازی معلمان اظهار کرد: تمامی معلمان باید آمادگی پذیرش دانش آموزان استثنایی را داشته باشند و سیستم آنان را توانمند کرده باشد.

وی افزود: خود معلمان نیز باید به دنبال توسعه شایستگی‌های علمی خود باشند و از طرفی مدرسه نیز باید به لحاظ فضای فیزیکی و جو روانی آمادگی پذیرش دانش آموزان استثنایی را داشته باشد.

طریفی حسینی تصریح کرد: همچنین برنامه های درسی و سیاست های نظام آموزشی باید شرایط و اقتضائات دانش آموزان استثنایی را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سعی کردیم تا مسئله دانش آموزان استثنایی به مسئله اول آموزش و پرورش کشور تبدیل شود، چرا که در کل دنیا میزان سنجش عدالت تربیتی و کیفیت آموزشی بر اساس توجه به گروه‌های اقلیت سنجیده می شود و به دنبال آن باید در هر استان نیز به همین شکل مسئله تعلیم و تربیت این عزیزان مهم تلقی شود و امیدواریم این موضوع به عنوان یک فرهنگ گسترش یابد.

طریفی حسینی ادامه داد: آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که همدلی و همراهی مجموعه آموزش و پرورش اداره کل و آموزش و پرورش استثنایی در استان سیستان و بلوچستان بسیار خوب بوده است و امیدواریم تا این همراهی ها توسط سایر مسئولین استان نیز میسر شود.

گفتنی است در این نشست برخی مدیران مناطق و همچنین مدیران مدارس استثنایی استان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

دانش آموز خبرنگار: الناز سرگزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار