معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

جشنواره «امید فردا»تربیت هنری، زیباشناسی و استعدادهای فرهنگی دانش‌آموزان را ارتقا می‌دهد

بوشهر (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا زمینه‌ساز تربیت هنری، زیباشناسی دانش‌آموزان است. این جشنواره موجب رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و فرهنگی دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۲۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره «امید فردا»تربیت هنری، زیباشناسی و استعدادهای فرهنگی دانش‌آموزان را ارتقا می‌دهد

محمود حق‌دوست، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در افتتاحیه چهل و یکمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در دبیرستان ایده آل شهرستان بوشهر اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا با هدف تربیت هنری و زیبایی‌شناسی دانش آموزان جزو ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که موجب رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و فرهنگی دانش آموزان می‌شود.

حق‌دوست گفت: این جشنواره در شش بخش و بالغ بر ۸۰ رشته و گرایش بستری برای شکوفایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانش آموزان فراهم می‌کند. استان سال گذشته بیش از ۱۱۰هزار نفر رشته از دانش آموزان و ۶۰هزار نفر شرکت کننده داشته است که حدود ۳۰۰۰ اثر از شهرستان ها و مناطق به استان رسید، پس از داوری بالغ بر ۳۵۰ اثر به کشور ارسال شد که نزدیک بر 56 نفر در رشته‌های مختلف فرهنگی هنری فردا و ۶نفر در پرسش مهر حائز رتبه شدند.

حق‌دوست تاکید کرد: برخلاف سال‌های گذشته امسال شاهد ثبت نام‌ دانش آموزان در سامانه نورینو خواهیم بود.

وی بیان کرد: تجمیع همه جشنواره‌های موضوعی در جشنواره فرهنگی هنری فردا، گام دیگری در جهت دانش‌آموز محوری با هدف تقویت فعالیت‌های گروهی در سطح مدارس و پرکردن نقش اجرایی مدرسه در مسابقات به عنوان مهم‌ترین رکن جشنواره است.

حق‌دوست تصریح کرد: جشنواره در چهار مرحله مدرسه ای، شهرستان، منطقه، استانی و کشوری اجرا می شود. مرحله آموزشگاهی تا هفته سوم بهمن ماه ادامه دارد و مرحله شهرستان /منطقه تا هفته سوم اسفند پس از راستی‌آزمایی آثار منتخب به دبیرخانه استان تحویل داده می‌شود. پس از اعلام نتایج و آثار منتخب استانی در هفته سوم اردیبهشت به دبیرخانه کشوری امیدواریم شاهد حضور فعال دانش آموزان و کسب رتبه‌های ممتاز در جشنواره کشوری باشیم.

حق‌دوست گفت: ارسال آثار در بخش پرسش مهر هرچند در بخش موضوعی قرار می‌گیرد، اما با توجه به تفکیک این دبیرخانه با دبیرخانه جشنواره امید فردا آثار باید طبق نمایه ارسالی از سوی دبیرخانه جشنواره کشوری انجام بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار