رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

فوت سالانه ۵ تا ۱۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری هپاتیت

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرگ سالانه ۵ تا ۱۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری هپاتیت در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فوت سالانه ۵ تا ۱۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری هپاتیت

حسین قناعتی در بیست و دومین شنبه امید و افتخار و در آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری تهران گفت: هپاتیت یک بیماری خطرناک است که علاوه بر ضعف و بیماری می تواند تبدیل به سرطان شده و قابل انتقال نیز هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمار مرگ و میر در اثر این بیماری در کشور افزود: سالانه بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر در کشور بر اثر این بیماری فوت می‌کنند. این در حالی است که یک میلیون و 500هزار نفر در کشور مبتلا به این بیماری هستند.

وی ادامه داد: انجام واکسن برای پاکبانان و نیروهای شهرداری اقدام پسندیده ای است که شهرداری تهران در آن پیشی گرفته است.

وی بیان کرد: در اقتصاد سلامت، ارزش یک کارگر سالم، ۵۰۰ هزار دلار تخمین زده می شود که در صورت بیماری، فوت و یا مهاجرت همین کارگر سالم ۵۰۰ هزار دلار خسارت به کشور وارد می شود. حال محاسبه کنیم که این میزان خسارت وقتی تعداد بیشتری را شامل شود تا چه میزان به اقتصاد کشور آسیب می زند.

قناعتی یادآور شد: آمارها نشان می دهد میزان ورود توریست های سلامت ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرده است که خبر خوبی است. مساله مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که در حوزه سلامت باید عدالت برقرار شود. طبق قولی که شهردار تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران داده، قرار است در ۸۰ نقطه در جنوب تهران مراکز سلامت ایجاد شود.

محمد رئیس زاده؛رئیس سازمان نظام پزشکی کشورهم در این مراسم گفت: کلید توسعه پایدار هر کشور وجود نیروی انسانی سالم است. در تهران نیز به عنوان الگوی جهان اسلام باید شهروند سالم داشته باشیم و در این راه باید کارکنان شهرداری سالم باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: در طول این سال ها شهرداری تهران سعی بر این داشته تا پرسنل و کارکنان سالمی داشته باشد و در این حوزه کارهایی را انجام داده است.

عضو هیات مدیره شرکت شهر سالم ادامه داد: آمار هپاتیت در ایران به نسبت سایر کشورها پایین است. متوسط دسترسی نوزادان تازه مبتلا شده به واکسن هپاتیت در دنیا ۴۲ درصد است اما در ایران چنین مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: کاری که اکنون در شهرداری انجام می شود مطابق با به‌روزترین اقدامات بهداشتی و درمانی در جهان است. این اقدام بهترین کمک به بهداشت و درمان کشور است و نه تنها شهرداری بلکه سایر سازمان ها و ارگان ها باید چنین کاری را برای کارکنان خود انجام دهند.

رئیس زاده تاکید کرد: چنین کارهایی در اقتصاد سلامت نیز مهم است چرا که هر یک دلار که در زمینه هپاتیت خرج کنیم ۲۰ دلار سرمایه گذاری کرده‌ایم. امیدواریم نه تنها در حوزه سلامت کارکنان بلکه در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان نیز شهرداری تهران پیش‌قدم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار