در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

نقش دانش‌آموزان در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور

تهران (پانا) - یک کارشناس زیست‌بوم و فناوری با اشاره به نقش مهم دانش‌آموزان در زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور گفت دانش‌آموزان حلقه مهم و اصلی زنجیره ارزش علم و فناوری و زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش دانش‌آموزان در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور

مسعود مطلوبی در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور دانش‌آموزان در عرصه زیست‌بوم و فناوری اظهار کرد: «فراهم کردن شرایط لازم برای توانمند‌سازی و بروز استعداد و شایستگی دانش‌آموزان هدفی است که از سوی متولیان علم و فناوری کشور باید دنبال شود چرا که دانش‌آموزان به‌عنوان بازیگران اولیه عرصه علم و فناوری هستند.»

این کارشناس زیست‌بوم و فناوری ادامه داد: «برای پایدارسازی کسب‌و‌کارهای فناورانه و ارزش‌آفرینی در راستای حل مسائل جامعه می‌توان توان و استعداد دانش‌آموزان را در حوزه‌های فناوری تقویت کرد. معتقدم دانش‌آموزان، ارزشمندترین دارایی کشور هستند و هر کدام از ما و مسئولان وظیفه داریم با حمایت‌های لازم دانش‌آموزان را به افرادی اثرگذار و کارآمد در کشور تبدیل کنیم.»

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان حلقه مهم و اصلی زنجیره ارزش علم و فناوری و زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند، گفت: «استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها باید به یک فرهنگ عمومی در کشور بدل شود. در این زمینه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، می‌توانند زمینه را برای آشناسازی آنان با عرصه فناوری و نوآوری و همچنین ورودشان به مسیر دانش‌بنیان فراهم کنند.»

به گفته مطلوبی، نقش آموزش و پرورش در توسعه زیست‌بوم نوآوری اهمیت زیادی دارد و و زیست‌بومی در حوزه آموزش کشور باید اتفاق بیفتد که دانش‌آموزان را به سمت علم و فناوری سوق دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید با آموزش‌های متناسب با نیاز جامعه و آینده کشور، زمینه برای تربیت دانش‌آموز خلاق و پژوهشگر فراهم شود گفت: «اقتصاد، معیشت و حیات در جامعه به حوزه زیست فناوری وابسته است و در همین راستا تولید محتوا در این حوزه مورد توجه قرار دارد که می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کرد. بنابراین توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد و با حمایت و هدایت دانش‌آموزان و دانشجویان باید مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها و ورود محصولات به بازار تسهیل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار