وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی از نمایندگان خراسان جنوبی تذکر گرفتند

اخطار نمایندگان خراسان جنوبی به وزرا

بی‌توجهی استاندار خراسان رضوی به مصرف گاز سبب اخطار اسحاقی به وزیر اقتصاد شد

بیرجند (پانا) - دیروز نمایندگان فعال شهرستان‌های قاینات و زیرکوه و نهبندان و سربیشه به وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی و راه تذکر دادند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اخطار نمایندگان خراسان جنوبی به وزرا

به گزارش پانا در میان دلایل تذکر اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه به وزیر اقتصاد، بر لزوم توجه استاندار خراسان رضوی به مصرف گاز برای جلوگیری از بحران ها تأکید شده که توجه این نماینده مجلس به وضعیت سخت مردم استان در بحران اخیر گاز را نشان می دهد. او در اخطار به وزیر اقتصاد با استناد به اصل بیستم و هشتاد و چهارم قانون اساسی، بر حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی مجلس و دولت تأکید داشت.

لزوم افزایش یارانه مردم استان
وی با اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از این سرمایه اجتماعی به عملکرد وزیر اقتصاد بر می‌گردد، گفت: با وجود گزارش وزیر در خصوص تحقق صددرصدی بودجه، این تحقق برای مردم استان خراسان جنوبى مشهود نیست و لذا نسبت به اصلاح در رویه‌های تدوین و اجرای بودجه تأکید می‌شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه گفت: اصلاح پرداخت یارانه‌ها و افزایش یارانه مردم استان و استان‌های مشابه به دلیل برخوردار نبودن از زیرساخت‌های رفاه، درخواست از استاندار خراسان رضوی در جهت توجه به موضوع گاز برای جلوگیری از مواجه شدن با بحران، توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، عدالت در حقوق و دستمزد، ساماندهی کارکنان دولت، معلمین حق التدریس، آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزش و پرورش، رتبه بندی معلمان و کادر سلامت از دیگر موارد مطرح شده در این تذکر قانونی اساسی بود.

اخطار های نخعی به 2 وزیر

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در نطق دیروزش به وزرای راه و جهاد کشاورزی تذکر داد.

نخعی از بی برنامه بودن وزارت جهاد کشاورزی برای تحول بخش کشاورزی کشور و روند کند و بی تأثیر طرح های کشت قراردادی، الگوی کشت و توسعه گلخانه ای انتقاد کرد و خواستار ورود مسئولان برای رفع ابهامات موجود در خصوص واردات نهاده های دامی و کالاهای اساسی و عدم تخصیص اعتبارات طرح های زیربنایی در حوزه عشایر و همچنین تسریع اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور در حوزه کشاورزی شد.
او گفت: آمار کشته ها و زخمی های حوادث رانندگی محورهای نهبندان- بیرجند و سربیشه- درح بیشتر شده و ضرورت دارد، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر راه و استاندار خراسان‌جنوبی به تعریض و دوبانده سازی این محورها توجه ویژه و سریع داشته باشند. نخعی اقدام اروپا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریست ها را نیز امضای سند شکست مفتضحانه اروپا در مواجه با ملت ایران دانست.

فاطمه رجب زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار