معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

الزام واحدهای صنعتی برای پیش‌بینی سوخت جایگزین

بیرجند (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت با وجود این که هر واحد صنعتی باید طبق چارچوب قانونی برای سوخت جایگزین پیش‌بینی داشته باشد، اما نگاه دولت حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع خسارت‌دیده از مدیریت مصرف انرژی در استان است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
الزام  واحدهای صنعتی برای پیش‌بینی سوخت جایگزین

جواد اشرفی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه سرمای این روزها در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده حساسیت برای استفاده از سوخت جایگزین در بین صنایع کمتر شده است و به خاطر اینکه صنایع کمتر برنامه‌ریزی برای سوخت دوم داشته‌اند شاهد آسیب‌هایی در این بخش از محل قطع گاز بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی به تناوب هر سال از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند، گفت: پیش‌ بینی استفاده از سوخت جایگزین جزو تکالیف قانونی واحدهای صنعتی و تولیدی است و باید در این زمینه طبق چارچوب مشخص شده از سوی شرکت گاز عمل کنند.

معاون استاندار اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی در این زمینه حساسیت کمتری داشته‌اند و اکنون که ۱۰ روز سخت از لحاظ مدیریت مصرف انرژی را پشت سر گذاشتیم دچار نقصان و آسیب شده‌اند.

وی افزود: اگرچه این شرایط آب و هوایی در حوزه کشاورزی برکاتی برای استان داشته و امید را در بین کشاورزان و دامداران زنده کرده است با این وجود واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده در حوزه‌های خدماتی، آب، برق، مالیات، بیمه و بانک نیازمند حمایت‌هایی هستند.

اشرفی گفت: دولت بین خود و بخش خصوصی فاصله نمی‌بیند و در راستای حمایت از تولید و اشتغال تلاش داریم با استفاده از فضاهای موجود و ابزارهای قانونی حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

به گفته وی؛ بیمه تأمین اجتماعی هم در زمینه فهرست بیمه کارگران باید نگاه مثبت داشته باشد و مساعدت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار