تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان با اجرای برنامه‌های فاخر تربیتی

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت با اجرای برنامه‌های فاخر تربیتی می‌توان باورهای دینی دانش‌آموزان را تقویت کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان با اجرای برنامه‌های فاخر تربیتی

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای قرآن، نماز و عترت استان با عنوان اینکه برای اقامه نماز به مدیران مدارس تاکید شده است، اظهار کرد: مقرر شده است تا هر مدرسه یک نمازخانه و هر نمازخانه یک امام جماعت داشته باشد.

وی افزود: در قالب طرح امین 450 روحانی بعنوان امام جماعت برای اقامه نماز در مدارس جذب شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بدون شک برنامه ها و فعالیت های مربوط به نماز در مدارس بطور جدی رصد می‌شود چرا که معتقدیم مبنای اعتقادی هر مسلمانی نماز است و دانش‌آموزان باید با نماز مانوس باشند.

الله شکر عبدی،مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز گفت: اگر نماز در جامعه بصورت شایسته ای اقامه شود بدون شک آن جامعه از هر گونه آسیب اخلاقی، اجتماعی و .... مصون می ماند.

وی افزود: در هر جامعه ای که نماز جایگاه خود را به شایستگی پیدا نکند مطمئن باشید منکرات در آن جامعه زیاد می شود و به سوی انحطاط کشانده خواهد شد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم با اشاره به برنامه ریزی در خصوص اجرای برنامه های جشن تکلیف و اجلاسیه سراسری نماز در استان اظهار کرد: برگزاری برنامه فاخر جشن عبادت و بندگی برای دختران دانش آموزی که به سن تکلیف رسیده اند، با مشارکت مدارس غیردولتی و خاص در حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری اجلاس سراسری نماز در ششم بهمن ماه سال جاری در تهران با حضور رییس‌جمهور خبر داد و گفت: تشویق و ترغیب نواحی و مناطق برای اجرای هر چه باشکوهتر این جلاس در استان ضروری است و برای اجرای استانی این برنامه دینی از مسئولان استانی و کشوری دعوت خواهد شد.

وحید سید هاشمی، رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش وپرورش استان هم گفت: طی جلساتی که با مدیران مدارس غیردولتی داشتیم، اشتیاق آنان برای اجرای این برنامه های مذهبی قابل تقدیر است و به موازات آن والدین دانش آموزان هر ساله برای اجرای برنامه جشن تکلیف استقبال بی نظیری داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار