کارشناسی سلامت آموزش و پرورش منطقه ۳ برگزار کرد:

جلسه بررسی شاخص‌های بلوغ و تغذیه در دانش‌آموزان

تهران (پانا) - جلسه مراقبین و رابطین بهداشت و سلامت منطقه 3، با موضوع بررسی شاخص‌های بلوغ، تغذیه و ارزیابی تمرینات کششی و فعالیت‌های بدنی در دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه بررسی شاخص‌های بلوغ و تغذیه در دانش‌آموزان

این جلسه، با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان بهداشت مدارس، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شمال شهر تهران و برخی صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه سلامت، در اداره آموزش و پرورش منطقه 3 برگزار شد.

راحله فرج پور، مدرس طب سنتی در مورد مساله مهم بلوغ در دانش آموزان و ارتباط داشتن آن با رعایت بهداشت فردی، تغذیه سالم، ورزش و تحرک کافی، خواب مناسب و پایبندی به ارزش های اخلاقی مطالبی را بیان کرد.

مریم عسکری، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شمال تهران، در این جلسه گفت: تغذیه سالم و صحیح در طول سال های تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است به نحوی که سلامت آنان را در بزرگسالی نیز تضمین می‌کند؛ تنوع غذایی سالم در تغذیه دانش‌آموزان، داشتن سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده سالم در طول روز، باعث افزایش میزان یادگیری و رشد استخوان‌ها شده و بهره گیری از مکمل های آهن، فروسولفات، ویتامین دی برای دانش آموزان از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس و نقش بسیار مهم عرضه مواد غذایی سالم در حفظ سلامت دانش آموزان گفت: مراقبین سلامت در مدارس باید در زمینه عرضه مواد غذایی در پایگاه تغذیه سالم فعالانه برخورد و از عرضه مواد غذایی بی‌ ارزش جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار