ارتقای 9 رتبه ای جایگاه اردبیل در کنکور کاردانی دانشگاه های فنی حرفه‌ای

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، استان اردبیل در کنکور کاردانی دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1401، رتبه 16را در بین 31 استان کشور کسب کرده که در مقایسه با کنکور سال 1400 ارتقا 9 پله ای را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای 9 رتبه ای جایگاه اردبیل در کنکور کاردانی دانشگاه های فنی حرفه‌ای

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اعلام این خبراظهار کرد: در این آزمون 1293 نفر از هنرجویان هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش استان اردبیل شرکت کرده اند که با اعلام سازمان سنجش کشور، 1128 نفر از هنرجویان موفق به پذیرش در دانشگاه های فنی حرفه ای و سایر موسسات آموزش عالی شده اند که حدود 87/24 درصد از هنرجویان را شامل می شود.

وی افزود: کسب این موفقیت از این جهت حائز اهمیت است که در استان اردبیل فقط سه مرکز دانشگاه فنی حرفه ای وجود دارد و با توجه به اینکه امتیاز بومی در پذیرش اکثر دانشگاه‌های کشور موثر است، بالطبع شانس قبولی و موفقیت هنرجویان استان اردبیل با توجه به ظرفیت موجود استان نسبت به سایر استان ها کمتر است.

گفتنی است پذیرش در دانشگاه های فنی حرفه ای به دو صورت با آزمون و بدون آزمون است که رشته هایی با آزمون شامل 5 رشته «الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، شبکه و نرم افزار رایانه، تربیت بدنی و حسابداری» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار