در گفت‌وگو با پانا:

اردلان آشتیانی : یحیی گل محمدی باهوش عمل کرد و رفتن لوکادیا خنثی شد

هر تیمی در لیگ ایران به مهاجم بلندقامت نیاز دارد/ فقط شماره پیراهن‌ها حرفه ای است/ عبدی تمایلی برای بازی کردن ندارد

تهران (پانا) - بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است یحیی گل محمدی با تغییر سیستم و هوشی که به خرج داده، باعث خنثی شدن رفتن لوکادیا شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اردلان آشتیانی : یحیی گل محمدی باهوش عمل کرد و رفتن لوکادیا خنثی شد

اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: «همه فکر می‌کردند، لوکادیا چون رفته شاید پرسپولیس دچار مشکل شود و نتواند به روزهای خوبش ادامه دهد. اما یحیی با هوش عمل کرد و با تغییر در چیدمان نفرات و تغییر سیستم باعث شد هم تیم بهتر از قبل ایجاد موقعیت کند و هم بازی‌ها را خوب ببرد. درست است دربی و بازی با پیکان مساوی شد و تیم نتوانست از فرصت‌ها خوب استفاده کند‌. اما تغییر سیستم نیاز به هماهنگی و تمرین دارد و به خوبی تیم توانست خودش را سریع با شیوه جدید وفق دهد.»

وی افزود: «بازیکنان با این تغییر سیستم خیلی باانگیزه‌تر از قبل بازی می‌کنند و همگی تشنه موفقیت هستند. محمدعمری فقط یک نمونه از بازیکنانی است که می‌تواند بهتر باشد. تک‌تک بازیکنان کارآمد هستند و می‌توانند وظایفشان را به خوبی انجام دهند. تاکتیک‌ها در زمین توسط بازیکنان فوق العاده زیبا اجرا می‌شود. باز پس گیری به موقع، استفاده از کانالهای کناری و فضاهای عمق و چرخش بازی به موقع باعث شده تا تیم در موقعیت‌های مختلف بتواند فرصت‌سازی کند. در خط دفاعی هم ولسیانی و پورعلی گنجی به خوبی بازیسازی می‌کنند و از این طریق دفاع‌های چپ و راست به راحتی نفوذ می‌کنند.»

بازیکن پیشین پرسپولیس تصریح کرد: با اینکه لوکادیا رفته و دیاباته هنوز مصدوم است، معتقدم پرسپولیس به یک مهاجم بلندقد و سرزن نیاز دارد. کلا لیگ فوتبال ما طوری است که هر تیمی باید یک مهاجم بلندقد داشته باشد. چون اکثر تیم‌ها بازی مستقیم انجام می‌دهند و ضربات آزاد و خطا خیلی اتفاق می‌افتد. پرسپولیس الان فاقد مهاجم بلندقد است و بهتر است فکری به حال این موضوع بکنند چون در طول لیگ ممکن است دچار مشکل شود. عبدی هم اول فصل می‌خواست به لیگ پرتغال برود اما وقتی به زمین می‌رود بی انگیزه بازی می‌کند و انگار تمایلی به بازی برای پرسپولیس ندارد. پاکدل هم که نتوانسته خودش را نشان دهد.»

اردلان آشتیانی گفت: «خیلی از بازیکنان ممکن است در تیم‌های معمولی ستاره باشند اما اینجا پرسپولیس است و نیاز به بازیکن بزرگ دارد. باید بازیکنان علاوه بر توان جسمی، از لحاظ روحی روانی هم خودشان را بالا ببرند. پرسپولیس تیم کوچکی نیست که بازیکن با سهل انگاری باعث از دست رفتن موقعیت شود. با هر باخت و حتی مساوی هوادار ناراحت می‌شود. باید بازیکن بداند پیراهن چه تیمی را برتن کرده است.»

وی تاکید کرد: «لیگ ما متاسفانه کیفیت لازم را ندارد. دلیلش هم فوتبال دولتی است. تیم ها اکثرا بودجه محدودی دارند و همیشه از مشکلات مالی می‌نالند. چون بودجه از طریق دولت پرداخت می‌شو مربی هم نیازی نمی‌بیند،خودش را به آب و آتش بزند و تیمش فوتبال بازی کند.»

این بازیکن پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «اینجا نه حق پخشی است و نه حق کپی رایت و فروش بلیت. در لیگ‌های معتبر اما باید مربی تیمش فوتبال بازی کند. چون بازی زیبا است که فروش بلیتش بیشتر می‌شود و از این طریق درآمدزایی می‌کنند. بیشتر مربیان برای مساوی گرفتن از اول لیگ شروع به بازی تدافعی می‌کنند تا بیشتر بمانند. ایران فوتبالش حرفه‌ای نیست و فقط شماره پیراهن‌های بازیکنان حرفه‌ای است! تیم‌ها در زمین های اجاره‌ای تمرین و بازی می‌کنند. اما بروید ببینید دورتموند فقط ۱۲ زمین تمرین دارد.»

آشتیانی در پایان سخنانش گفت: «معتقدم مدعیان لیگ ما هیچ تغییری نکردند و همان پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل گهر مدعی هستند. البته کمی روی فولاد خوزستان شک دارم و شاید آنها هم بعد از چند هفته به این جمع برسند اما فکر می‌کنم همین‌ها در نهایت جام می‌گیرند.»

مهدی خزاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار