سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد؛

رشد ۱۰ درصدی تامین خون در شبکه ملی خون‌‌رسانی

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان از ابتدای سال تاکنون به مراکز اهدای سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و شبکه ملی خون رسانی بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۰ درصدی تامین خون در شبکه ملی خون‌‌رسانی

به گزارش وبدا، عباس صداقت افزود: با حمایت هموطنان نوع دوست و اهداکنندگان همیشه همراه، سازمان انتقال خون ایران موفق شد حدود ۵ میلیون واحد محصولات و فرآورده‌های خون مورد نیاز مراکز درمانی کشور را فرآوری و تأمین کند که بدین ترتیب، شبکه ملی خونرسانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شاخص بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: استان‌های خراسان شمالی با نزدیک به ۳۶ درصد، کردستان نزدیک به ۲۵ درصد و کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۲ درصد بیشترین رشد شاخص اهدای خون را نسبت به سایر استان‌های کشور در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

صداقت ادامه داد: در این مدت در استان تهران نیز شاخص اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به مشارکت اندک بانوان در شاخص اهدای خون گفت: این شاخص در مدت یاد شده به صورت چشمگیری کمتر از متوسط کشورهای توسعه یافته و نزدیک به پنج درصد برآورد شده است البته بانوان استان‌های کردستان، لرستان، خراسان شمالی و قزوین به ترتیب با نزدیک به ۱۰ درصد، کمی بیش از ۹ درصد، نزدیک به هشت درصد و کمی بیش ا ز هفت درصد بیشترین مشارکت را در اهدای خون در بین دیگر استان‌های کشور در ۹ ماه سال جاری داشته‌اند.

سخنگوی سامان انتقال خون تصریح کرد: در این مدت حدود ۲۶۰ هزار نفر از اهداکنندگان خون، «اهداکننده بار اول» بوده‌اند که حدود ۱۵ درصد از کل موارد اهدای خون را در این مدت شامل می‌شوند همچنین در این مدت حدود ۸۵ درصد از اهداکنندگان، اهداکنندگان مستمر و باسابقه بوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تغییر هرم جمعیت اهداکنندگان، جوانان و نوجوانان با مشارکت و استمرار در امر خداپسندانه اهدای خون در سال جاری، ضریب تبدیل اهدای بار اول به اهدای مستمر خون را شتاب بخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار