سرما و یخبندان در راه ایران

تهران (پانا) - بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا سه‌شنبه با نفوذ توده هوای سرد به کشور به تدریج دمای هوای مناطق مختلف ایران بین ۳ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سرما و یخبندان در راه ایران

بر این اساس، ورود توده سرد به کشور سبب افزایش مصرف منابع انرژی بویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به بخش کشاورزی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور برای مواجهه مناسب با این شرایط هشدار سطح نارنجی صادر و توصیه کرد که نسبت به مدیریت در مصرف منابع انرژی، احتیاط در سفرها، محافظت و پوشش لوله‌های آب، استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی اقدام شود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد از سه شنبه و ماندگاری هوای سرد تا جمعه، در شمال غرب کشور کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه از سه شنبه و ماندگاری هوای سرد تا جمعه را شاهد خواهیم بود.

در شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد از چهارشنبه و ماندگاری هوای سرد تا جمعه و در غرب کشور کاهش محسوس دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد از چهارشنبه و ماندگاری هوای سرد تا جمعه مورد انتظار است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در جنوب شرق، جنوب و مرکز کشور، کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد از پنج شنبه و ماندگاری هوای سرد تا جمعه دور از انتظار نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار