وزیر آموزش و پرورش در نشست روسای ادارات مدارس غیر دولتی؛
دانشآموزان باید برای نیازهای آینده تربیت شود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسای مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور اظهار کرد دانشآموزان باید برای نیازهای آینده تربیت شودلذا مدارس غیر دولتی و دولتی باید خود را با این نیاز جامعه منطبق کنند.

به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان این که عدالت مهمترین عاملی است که موجب قوام حکومت خواهد شد گفت: در نظام تعلیم و تربیت، عدالت اجتماعی و در ذیل آن عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را داریم و باید از ظرفیتهای مردمی برای پیادهسازی و تحقق این جنبه از عدالت بهرهمند شویم.
وی افزود: تعلیم و تربیت از جمله مصادیق مهم تحقق عدالت به شمار میرود.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به این که اسناد و قوانین بالادستی از جمله سندتحول بنیادین از جمله نقاط قوت آموزش و پرورش محسوب میشوند، گفت: نقطه قوت اول نظام تعلیم و تربیت این است که دارای اسناد بالادستی و قوانین خوبی دارد. دومین نقطه قوت، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. باید همواره در خاطرمان باشد، مردم ولی نعمتان ما هستند و وقتی اینگونه فکر کنیم برنامهریزی صحیحی انجام میدهیم.
نوری با بیان اینکه مدارس دولتی باید به شرایط و کیفیت بهتری برسند، اظهار کرد: مردم از مدیران مدارس می خواهند تا فرزندشان فرصت یادگیری فراهم کنید و دانش آموزان پژوهنده تربیت کنید.
وی با بیان این که نباید دانش آموزان به صورت یک وجهی تربیت شوند و دانش آموزان باید به همه ساحتهای تربیتی را فرابگیرند، اظهار کرد: بچهها را برای امروز تربیت میکنیم، درحالی که بچهها را باید برای آینده و زمانه خودشان تربیت کرد و این یکی مسائلی است که باید در مدارس دولتی و غیردولتی به آن توجه شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید الگویی از مدارس غیردولتی به معنای واقعی غیردولتی مبتنی از سندتحول بنیادین داشته باشیم، گفت: هرمدرسه ای هم باید سند خود را داشته باشد و برنامهریزی سالانه انجام دهد و ارسال بخشنامه از ستاد هم ممنوع شود. این برنامه سالانه باید پایش شود و نیروی انسانی متخصص جذب شود.
نوری ادامه داد: ارزشیابیهای ما باید برای اصلاح و ارزیابی باشد باید مدارس به صورت مستمر با اولیا ارتباط داشته باشند و از توانمندی و ظرفیت های والدین استفاده نمایند و ارزیابی ها از توانمندی و استعدادهای دانش آموزان به اطلاع اولی رسانده شود تا پدر ها و مادرها برای شکوفایی استعداد فرزندشان برنامه ریزی نمایند.
وی با اشاره به اینکه موسسان مدارس غیردولتی میتوانند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در مناطق محروم حضور یافته و ظرفیتهای خود را در آنجا به کار گیرند، درباره مدارس هیئت امنایی گفت: مدارس هیئت امنایی باید توسط مردم اداره شود، لذا باید بازنگری هایی در این زمینه صورت بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اجازه دهیم مناطق آزاد خودشان مدارس شان را اداره کنند و آموزش و پرورش بر جذب نیرو و پایش برنامه، نظارت نماید و سایر کارها توسط خود مناطق آزاد انجام شود.
ارسال دیدگاه