شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

سیاست شهرداری در حوزه فقرزدایی در پایتخت

تهران (پانا) - شهردار تهران درخصوص حمایت‌های شهرداری از اقشارآسیب‌پذیر توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سیاست شهرداری در حوزه فقرزدایی در پایتخت

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص کمک‌هایی که شهرداری تهران در حوزه فقر زدایی انجام می‌دهد، گفت:‌ «در حوزه معیشت و کمک به عموم مردم هم میادین میوه و تره‌بار شهرداری فعال هستند و به‌صورت میانگین 40 درصد قیمت محصولات عرضه شده پایین‌تر از سطح شهر است و هم فروشگاه‌های شهروند در این زمینه فعال هستند. همچنین شهرداری به حوزه مسکن‌سازی هم وارد شده تا بتوانیم بار هزینه‌های مسکن را از روی دوش مردم تا جایی که ممکن است برداریم. این حمایت عمومی برای همه اقشار جامعه است.»

وی ادامه داد: «برای حمایت از طبقاتی از جامعه که نیاز به کمک‌های ویژه دارند سازمان اجتماعی شهرداری مسئولیت دارد و مجموعه بانوان ما. در این حوزه دو نوع خدمات ارائه می‌شود نخست کسانی که نیازمند خدمت مستقیم هستند و باید از حمایت‌های مستقیم بهره‌مند شود تا توامندسازی و ایجاد زمینه‌های اشتغال که سازمان اجتماعی شهرداری این موضوعات را دنبال می‌کند.»

هفته گذشته روابط عمومی وزارت کار اعلام کرده بود، بر اساس برآوردها نرخ فقر یک خانوار ۴نفره در سال ۱۴۰۰ برابر ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان و در سال ۱۴۰۱ برای کل کشور و تهران به ترتیب برابر 7.700 و 14 میلیون و 700 هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار