مدیرکل آموزش و پرورش البرز در همایش تجلیل از پیشکسوتان سوادآموزی استان تاکید کرد:

شناسایی افراد بی‌سواد مهمترین مشکل حوزه سوادآموزی البرز است

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت شناسایی افراد بی‌سواد مهم‌ترین مشکل حوزه سوادآموزی البرز است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی افراد بی‌سواد مهمترین مشکل حوزه سوادآموزی البرز است

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در همایش تجلیل از پیشکسوتان سوادآموزی که با حضور مسئولین استانی در دبیرستان نمونه دولتی محمد رسول الله آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد، عنوان کرد: نرخ باسوادی این استان به بیش از ۹۸ درصد رسیده است که این رقم نشان می دهد اقدامات خوبی برای سوادآموزی افراد بی سواد در البرز صورت گرفته است.

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش سواد و علم آموزی، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی کشور در بخش های مختلف رشد کرد که از سواد دار کردن افراد بی‌سواد در جامعه می توان به عنوان مهمترین خدمت یاد کرد.

حجرگشت یادآوری کرد: ایجاد زیرساخت های توسعه کشور همانند مسکن، راه‌های ارتباطی، برق و آب، گاز، مراکز علمی، پژوهشی، تولیدی، صنایع و سایر بخش‌ها مهم است، اما هیچکدام به اندازه برخورداری افراد بی‌سواد از نعمت سواد نمی تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سواد آموزی بخشی از نظام تعلیم وتربیت است، زیرا این مجموعه مهم زمینه بسط و گسترش فرهنگ اسلامی و ایجاد فرصت دوم آموزش را در بین بزرگسالان بی سواد و کم سواد بوجود می آورد.

وی ادامه داد: سوادآموزی از شاخص های مهم توسعه انسانی و جوامع به شمار می رود، چون در کاهش نرخ بی سوادی نقش بسزایی دارد، بنابراین برای گسترش دامنه سوادآموزی و شناسایی افراد بی سواد نیاز به همراهی سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی از جمله گروه های جهادی در استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: اکنون در استان شاهد موفقیت افرادی در شغل های مختلف از جمله معلمی، مهندسی و غیره هستیم که با شرکت در کلاس های درس سوادآموزی البرز توانستند به این جایگاه شغلی دست پیدا کنند.

وی ترغیب افکار عمومی برای معرفی افراد بی سواد به مدارس و مساجد محل سکونت خود با هدف برخوردار شدن این افراد از نعمت مهم خواندن و نوشتن که در زندگی فردی و اجتماعی آنان بسیار تاثیرگذار است را ضروری دانست.

در پایان رویا عسگرپور، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در این مراسم از 16 نفر از پیشکسوتان سوادآموزی استان، 4نفر از افراد موفق که تحصیلاتشان را از سوادآموزی شروع کرده و در حال حاضر با مدرک فوق لیسانس جزء مدیران یا دبیران موفق مدارس هستند،6 نفر از آموزش دهندگان منتخب در فراخوان ایده های برتر شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت سوادآموزان که سفر زیارتی به مشهد مقدس توسط خیر سوادیار جمیله بشکار به آنها اهدا شد، 60 نفر مدیر مدرسه که در طرح سوادآموزی مدرسه محوری همکاری داشتند و همکاران ادارات سوادآموزی استان، نواحی و شهرستان ها تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار