معاون مالی و اقتصاد شهری خبر داد؛

ضرب‌الاجل سازمان‌های شهرداری برای افزایش درآمد پایدار

تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری از ضرب‌الاجل سازمان‌های شهرداری برای ارائه برنامه تحولی جهت افزایش درآمد پایدار خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرب‌الاجل سازمان‌های شهرداری برای افزایش درآمد پایدار

لطف الله فروزنده در نخستین جلسه هم‌اندیشی آشنایی با حدود وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری که به همت اداره کل امور مجامع و حسابرسی برگزار شد، بر افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با استفاده از یک برنامه تحولی سودآور تاکید کرد و از لزوم داشتن یک سند تحولی افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت سخن گفت و عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از درآمد شهرداری جهت تأمین حقوق پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها تعلق دارد و این در حالی است که شاهد تعادل هزینه‌ها و درآمد سازمان‌ها نیستیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری خاطرنشان کرد: سازمان‌های ما بایستی در کنار ارائه خدمات با کیفیت، ماهیت سودآوری خود را نیز مورد توجه قرار دهند و برای شهرداری منابع درآمدی پایدار ایجاد کنند.

وی، الکترونیکی کردن خدمات و غیرحضوری کردن پرسنل را از محورهای اصلی سازمان‌ها برشمرد و تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها درست شود و مشاغلی که قابلیت استفاده از دورکاری را دارد، احصا شود علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت، شاهد کاهش هزینه‌های زیادی خواهیم بود. آموزش آشنایی با مسائل مالیاتی و بیمه‌ای، اهرمی برای رفع موانع و معضلات سازمان‌ها و شرکت‌ها ابراهیم باقی مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری با اشاره به برگزاری شورای سالیانه سازمان‌ها و مجامع سالیانه شرکت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ و آسیب شناسی های انجام شده، موضوعات مربوط به بیمه، مالیات و قانون تجارت را از معضلات اصلی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری برشمرد، که برگزاری جلسات هم اندیشی و کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره سازمان‌ها با این مسائل، می‌تواند راهگشا باشد.

فروزنده عنوان کرد: نخستین جلسه هم اندیشی آشنایی با حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری تهران با تدریس سهیل مهرامیر، محمد خادم و مهدی بیرانوند از اساتید برجسته کشوری انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار