60 درصد جامعه هدف در بنیاد شهید را زنان تشکیل می‌دهند

تهران (پانا) - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد که 60 درصد جامعه هدف این نهاد را همسران، مادران و دختران شهدا با حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار نفر تشکیل می‌دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
60 درصد جامعه هدف در بنیاد شهید را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه در جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که در سالن کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: زنان نقش محوری در نظام ارزشی، فکری، معنوی، اجتماعی و اقتصادی دارند که غیر قابل کتمان است.

وی با بیان این‌که زنان به عنوان مادر نقش اساسی در بنیان خانواده دارند تاکید کرد: به موضوع زن، تربیت آنها و خانواده نگاه ویژه داشته باشیم چرا که پایداری خانواده و تربیت نسل سالم به لحاظ ذهنی منوط به توجه به زنان است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مفهوم خانواده مساله خاص از منظر اساسی است که ارزش‌ها، احکام و وظایفی را برای زنان در نظر گرفته است. انشاالله دولت سیزدهم در این زمینه کار کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از مفاهیم ایثار شاخص غیرت است که باید در زمینه ایثار و شهادت کار شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شبکه‌ای از مشاوران را در دستگاه‌های دولتی دارد که می‌توانیم کارهای فرهنگی و خدماتی نظیر اشتغال بانوان را انجام دهیم.

وی با بیان این که بیشتر افراد تحت پوشش بنیاد شهید زنان هستند خاطرنشان کرد: در مصوبات اخیر و ابلاغیه جدید رئیس جمهوری بسیاری از وظایف اجرائی را ابلاغ کردیم و برنامه‌ها طبق نظر مشاوران حوزه ایثار در نظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: در هر دستگاهی مشاوران بنیاد شهید با امور بانوان با هم در ارتباط باشند تا اقدام‌های مشترکی در زمینه کارهای اجرائی، وام‌های قرض الحسنه و برگزاری همایش ها را انجام دهند.

وی با تاکید بر این که خلاهای قانونی باید رفع شود گفت: امیدواریم بحث مدیریت خانواده ایثارگران اجرائی شود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین یادآوری کرد: پایش سلامت زنان ایثارگر، برگزاری اردوها و سفرها، مسائلی نظیر اشتغال قوامین و ماندگاری خاطرات زنان در حوزه ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در عین حال اظهار داشت: هر کاری از بنیاد شهید در زمینه رفع مشکل بانوان بربیاید انجام می‌دهیم.

وی این را هم تاکید کرد که بحث استخدام ایثارگران باید انجام و دستگاه‌های مستنکف نیز شناسایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار