نشست نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی قم با تولیت آستان حضرت معصومه

قم (پانا) - نشست صمیمی نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی استان قم با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی قم با تولیت آستان حضرت معصومه

نمایندگان تشکل های دانش آموزی استان قم طی نشستی صمیمی با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر دیدار کردند.

آیت الله سعیدی در این دیدار، حضور و پای کار بودن مستمر و منظم نوجوان را لازمه نقش آفرینی آنان عنوان کرد و افزود: برای ما افتخار است که نوجوانان و جوانان به میدان بیایند و در صحنه باشند و به صورت افتخاری و خود جوش برای اهل بیت علیهم السلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کنند.

وی افزود: آن کس که داوطلبانه و افتخاری خدمت می کند، قطعا نیت خالصانه تری دارد از‌ کسی دارد که صرفا به دنبال منافع مادی است.

حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: تصویر حقیقی نسل نوجوان و جوان ما یعنی دهه هشتادی ها بوضوح در راهپیمایی ها، اجتماعات، حماسه آفرینی ها و ... مشهود است اما متاسفانه دشمنان ما در جنگ نرم و رسانه ای و ترکیبی، تلاش می کنند تصویر وارونه ای را از جوانان ما به جامعه القا نمایند.

در این دیدار، سید محمد سجاد حسینی نائب رئیس اول مجلس دانش آموزی پسران استان قم و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت تعامل بین حرم مطهر و تشکل های دانش آموزی گفت: حرم کریمه اهل بیت(س) دارای ظرفیت و سرمایه بی نظیر از منظر مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در سطح بین المللی است.

وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بارها بر نقش جوانان تاکید فرمودند، ما نیز به تبعیت از ایشان به عنوان جوانان گام دوم انقلاب اسلامی آماده توسعه همکاری با تشکل ها هستیم.

محمدمهدی قربانی نائب رئیس مجمع علوی بسیج دانش آموزی استان قم درباره نقش موثر حرم مطهر در آبادانی و فرهنگ سازی در قم اشاره کرد: حرم مطهر مهمترین مرکز فرهنگ سازی نه در یک استان، بلکه حتی در کل کشور است.

جمالی و کربلایی دیگر اعضای مجمع علوی نیز موضوعاتی از جمله ایرادات کتب درسی و ... را مطرح کردند.

دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزی هلال احمر و اتحادیه انجمن های اسلامی نیز به مسائلی همچون بهره مندی از ظرفیت کارشناسان مذهبی جهت رفع شبهات و ارتقاء توانمندی عقیدتی معلمان و دانش آموزان، وضعیت کلاس های کنکور، اقدامات مورد نیاز برای ارتقای خدمات و... اشاره کردند و در پایان، مقرر شد هیئت مشاوران نوجوان حرم مطهر تشکیل شود.

در دیدار فوق، سید علیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش آموزی استان قم به همراه مسئولانی از سازمان بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و مرکز جوانان جمعیت هلال احمر استان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار