معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان:

ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی زیربنای ساحت‌های سند تحول بنیادین است

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان گفت در سند تحول بنیادین به  تربیت دینی به صورت ویژه پرداخته شده است و از  ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، به عنوان زیربنای سایر ساحت‌ها نام برده شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی  زیربنای ساحت‌های سند تحول بنیادین است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان و دبیر قرارگاه تربیت دینی گفت: از اهداف تشکیل قرارگاه دینی می توان از تشکل بخشی به فعالیت های موجود تربیت دینی در مدارس، استفاده از پتانسیل دیگر دستگاه ها در آموزش و پرورش و ایجاد پیوست دینی برای فعالیت هایی که در آموزش و پرورش انجام می گیرد، نام برد.

وی افزود: سند تحول بنیادین به تربیت دینی به صورت ویژه پرداخته است و ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، به عنوان زیربنای سایر ساحت‌ها مطرح شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: منظومه فکری مقام معظم رهبری، در برنامه تربیتی دینی دانش آموزان تاکید بر انتقال ارزش های انقلابی و نهادینه شدن هویت اسلامی - ایرانی، آشنایی و آمیخته شدن افکار دانش آموزان با آرمان های انقلاب، آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، تثبیت شدن مقاومت ملی، آشنایی با مفاخر و علما، مطالعه علمی - سیاسی و بین المللی کشور، استعدادیابی دانش آموزان و شکوفایی استعدادهای آن هاست.

وی بیان کرد: قرارگاه تربیت دینی مدارس استان اصفهان پایگاه جهت دهنده فعالیت های آموزشی و پرورشی در حوزه تربیت است. همچنین قرارگاه دینی با هدف ترویج، تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی، خودسازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی بر پایه مفهوم انتظار فرج تشکیل شده که با پیوند بین این قرارگاه با نهادهای مردمی و سازمان‌های دولتی می توان در تربیت دینی دانش آموزان نقش ایفا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار