معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش مراغه:

اقدام‌پژوهی ارتباط میان نظریه‌گرایی تا کارکردگرایی است

مراغه (پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش مراغه با اشاره به اهمیت اقدام‌پژوهی عنوان کرد اقدام‌پژوهی ارتباط میان نظریه‌گرایی تا کارکردگرایی است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اقدام‌پژوهی ارتباط میان نظریه‌گرایی تا کارکردگرایی است

حسین اکبریان در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در تالار شهید بهشتی در جمع معلمان و دانش آموزان پژوهشگر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امروز مفتخریم که شهر مراغه با حضور پرخیر و برکت و معنوی شهید گمنام دوران دفاع مقدس عطرآگین شده است، لاله‌ای از تبار عشق، شور و شعور و از جنس فاطمیون. ستاره‌ای که با گمنامی به عرش رسید و در تاریخ جاوید شد.

وی با بیان اینکه رشد واقعی امری فرایندی، منظم و استوار و مستمر و نیازمند بسترسازی است گفت: نگاه به آموزش‌وپرورش باید به‌مثابه سرمایه‌گذاری باشد تا بتوان تعلیم و تربیت را توأمان پیش برد و شاهد رشد انسان‌های باورمند بود.

مسئول تعلیم و تربیت در مراغه آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین موضوع و محور در حوزه پژوهش دانست و افزود: جامعه مسئله محور به دنبال علت‌یابی و فرضیه‌سازی و حرکت دادن مسیر علم به‌طرف ریشه‌هاست و اقدام پژوهی در بستر آموزش‌وپرورش امری مبارک است چراکه از نظریه گرایی به کارکردگرایی سوق می‌باید.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش مراغه ادامه داد: مسئله محوری دانش آموزان مهم است و طرح سؤالات عمیق و مفهومی در ارتباط دادن وی با دریاهای بیکران اندیشه، کارساز خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: این مراسم تجلیل و گرامیداشت مقدمه‌ای برای ایجاد گفتمان پژوهش محور و سرآغاز تغییر نگرش‌ها به آموزش‌وپرورش است تا از وضعیت سنتی به نفع نسل جدید و پیش‌رونده بهره ببریم.

اکبریان با اشاره به اینکه در دست استاد تابنده همه‌چیز زایاست عنوان کرد: هر سخن و عمل معلم اندیشه‌ورز و متفکر، موجب رویش‌های عظیم می‌شود و ترنم و امید می‌آفریند و نشاط و تحرک ایجاد می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: تشکیک و تردید لازمه تحقیق است تا از آن عبور کرد و از مجهول به معلوم رسید و موجب تداوم چرخه کشفیات و پدید آمدن فناوری‌های نو گشت.

برنامه ریزی پشتوانه موفقیت پژوهشی مراغه در استان و کشور است

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در جمع معلمان و دانش آموزان پژوهشگر منطقه گفت: کسب رتبه برتر معلم پژوهنده در سطح استان و کشور توسط همکاران مراغه نشان از نیازسنجی و برنامه ریزی دقیق در حوزه پژوهش دارد.

مینا یوسف نژاد افزود: پژوهش و فناوری موتور محرکه پیشرفت و توسعه هر جامعه است و رویکرد پژوهشی در جامعه ما اثرات خود را در درازمدت بروز می دهد که بایستی ما نیز سرعت رشد و دستیابی به تحقیقات و پژوهش را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: رویکرد پژوهشی یعنی قبل از هر تصمیم مهم و سازنده، پژوهش و یافته های سابق مرتبط را بررسی و مقایسه کنیم و در مدارس نیز معلم پژوهنده نیز توان تربیت دانش آموزان دارای فکر و اندیشه و کنجکاو را دارد.

شایان‌ذکر است رونمایی از کتیبه‌های معرفت مشاهیر، اجرای تواشیح گروه شمیم رضوان، ارائه مطالب معلم پژوهنده کشوری، رونمایی از آثار معلمان مؤلف، تجلیل از معلمان پژوهنده، دانش آموزان پژوهشگر و مدارس برتر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار