در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

عزم جدی برای مبارزه با فساد در شهرداری تهران وجود دارد

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت عزمی جدی برای مبارزه با فساد در شهرداری وجود دارد. سازمان‌های نظارتی مثل بازرسی و حراست شهرداری جزء وظایف ذاتی‌شان است که این کار را انجام دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عزم جدی برای مبارزه با فساد در شهرداری تهران وجود دارد

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به این که در تمام دنیا برای مبارزه با فساد راهکارهای علمی داریم که جز شفاف‌سازی در شهرداری و هوشمندسازی و الکترونیکی‌کردن فعالیت‌ها در شهرداری، هیچ راهکار دیگری ندارد، گفت: «تا زمانی که ما به‌طور کامل شهر هوشمند نداشته باشیم و تمام روندها در شهرداری به صورت الکترونیکی انجام نشود، امکان ندارد بتوانیم جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیریم.»

وی ادامه داد: «گلوگاه‌های فساد نیاز به شناسایی ندارد. کاملا روشن است که چه نقاط فسادخیزی در شهرداری وجود دارد. هر کجا که محل تبادل امتیاز، پول، ملک و تسهیلات است، در تمام حوزه‌ها، چه شهرسازی، چه مالی، اقتصادی و خدمات شهری می‌تواند گلوگاه‌های فساد باشد. وقتی فرایندها شفاف و شیشه‌ای باشد، هر اثر انگشتی در این فرایند مشخص می‌شود. انسان‌ها ممکن‌الخطا در فساد هستند اما باید با راهکارهای علمی و منطقی این امکان را به حداقل برسانیم. شهرداری‌ها در این سال‌ها بسیار بزرگ و گسترده شدند. یکی از راه‌های مقابله با فساد، کوچک‌سازی شهرداری‌هاست، اما نباید با توجه به شرایط جامعه، این کوچک‌سازی در اولویت باشد؛ زیرا ممکن است کارمندان شهرداری را از لحاظ شغلی دچار چالش کند.»

این عضو شورای شهر تهران درباره عملکرد شهرداری در یک سال گذشته در حوزه مبارزه با فساد هم گفت: «تغییر عمده‌ای را حس نمی‌کنیم و همان روال عادی گذشته است. البته خوش‌بینیم و بدبینانه قضاوت نمی‌کنیم که فساد در شهرداری جاری و ساری است. درباره شناسایی گلوگاه‌های فساد چندین مورد گفتند و قرار است از طریق لایحه سوت‌زنی و تشویق کسانی که گزارش فساد می‌دهند، به شورا بیاورند؛ اما چون هنوز نیاورده‌اند، اطلاعات دقیقی نداریم و نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.»

امانی تاکید کرد: «ان‌شاءالله عزمی جدی برای مبارزه با فساد در شهرداری وجود دارد. سازمان‌های نظارتی مثل بازرسی و حراست شهرداری جزو وظایف ذاتی‌شان است که این کار را انجام دهند و ممکن است کار کنند ولی سر‌و‌صدا نکنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار