معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی، نسلی انقلابی، مطالبه‌گر و پرسشگر تربیت کنند

بوشهر (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت با گفتمان دقیق و با تکیه بر منطق علمی، زمینه تربیت نسلی در تراز انقلاب، مطالبه‌گر و پرسش‌گر در مدارس غیردولتی فراهم شود.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی، نسلی انقلابی، مطالبه‌گر و پرسشگر تربیت کنند

احمد محمودزاده در نشست با شورای هماهنگی مدارس و مراکز غیردولتی استان بوشهر در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اظهار کرد: برخی از تدوین‌کنندگان سند و صاحبنظران علوم تربیتی معتقد هستند باید شروع اجرای سند تحول از مدرسه باشد، اما واقعیت آن است که مدارس دولتی در برخی از شرایط اجرای سند همچون تامین نیروی انسانی و محتوا اختیار ندارند.

وی افزود: مدارس غیردولتی در تامین نیروی انسانی و تعیین محتوا برای کلاس‌های تقویتی و مهارتی، در اجرای سند پیشرو هستند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از شیوه‌های مختلف در تلاش است تا مدارس و دانش‌آموزان را به سمت اهدافش هدایت کند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: نیروی انسانی باید نسلی را تربیت کند که با خودسازی و تمدن آفرینی در حفظ و گسترش آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه دارا بودن نظام نامه معلمی، شرط فعالیت در مدارس غیردولتی است، تاکید کرد: باید افرادی در مدارس غیردولتی تدریس کنند که ضمن داشتن صلاحیت عمومی و حرفه‌ای و تاییدیه گزینش، دوره‌های توانمندسازی را نیز گذرانده باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری به معلم به عنوان مهمترین عنصر نظام تعلیم، تاکید کرد: باید نیروی انسانی‌ در مدارس غیردولتی فعالیت کند که بتواند در مسیر انقلاب و تعالی تمام ساحتی دانش‌آموزان نقش آفرینی موثر داشته باشد.

محمودزاده تصریح کرد: مدیران و معلمان در مدارس غیردولتی تلاش کنند تا همزمان شاخص‌های تربیتی و علمی دانش‌آموزان ارتقا یافته و رشد کند.

وی با بیان اینکه باید به افرادی که صلاحیت لازم برای اداره مدرسه را دارند، مجوز تاسیس مدارس غیردولتی داده شود، ادامه داد: باید مدارس غیردولتی در حوزه سخت‌افزاری و نرم افزاری شرایط لازم را برای فعالیت داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به تدوین سند راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: به‌روزرسانی قوانین مدارس و مراکز غیردولتی و شوراهای آموزش و پرورش یکی از مهمترین برنامه‌های این سند است.

وی اضافه کرد: بر اساس این سند راهبردی، نحوه فعالیت مدارس در تربیت دینی و گفتمان‌سازی انقلابی و اسلامی، در رتبه بندی مدرسه غیردولتی و میزان شهریه تاثیرگذار است.

محمودزاده در پایان اظهار کرد: محتوای ارائه شده در مراکز غیردولتی باید با الگوی ارائه شده توسط این سازمان، هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار