پدر مدرسه‌ساز خراسان جنوبی آسمانی شد

بیرجند (پانا) - غلامحسین فرزین بزرگمرد مدرسه‌ساز خراسان جنوبی درگذشت.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پدر مدرسه‌ساز خراسان جنوبی آسمانی شد

غلامحسین فرزین، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی که عمر باعزت خویش را صرف برقراری عدالت آموزشی در این استان کرده بود آسمانی شد.

مسئول روابط عمومی توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: این خیر نیکوکار روز گذشته بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

این خیر نیکوکار معتقد بود: آموزش و پرورش نهاد بزرگی است که نیاز به کمک و همکاری دارد و تا زمانی که قدرت مالی داشته باشم در زمینه مدرسه سازی فعالیت خواهم کرد.

وی بانی ساخت چندین مدرسه، کتابخانه و مهدکودک بود و اولین مدرسه خود را بعد از فوت دخترش، در روستایی که خود در آنجا متولد و بزرگ شده بود (روستای گل در شهرستان خوسف) بنا کرد.

غلامحسین فرزین متولد ۱۳۱۲ بود که از سال ۱۳۸۰ توفیق خدمت در امر مقدس مدرسه سازی را داشت.

اقدامات نیکوکارانه وی شامل احداث خوابگاه دانش آموزی فرزین روستای گل به نام دخترش، کتابخانه غلامرضا فرزین در روستای گل به یادبود پدرش، کودکستان عذرا فرزین در روستای گل به یادبود مادرش، مدرسه استثنایی فردین فرزین در شهرستان بیرجند و مشارکت در احداث اردوگاه دانش آموزی در شهرستان خوسف است.

وی همچنین معتقد بود: کمک کردن در زمینه مدرسه سازی نیازی به ساختن یک مدرسه کامل نیست، همین که هزینه خریداری یک حواله آجر، مقداری پول نقد و یا سایر کمک‌ها را انجام دهیم یعنی اینکه در زمینه مدرسه سازی شریک شده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار