رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

اجرای سند تحول بنیادین، مهمترین رسالت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد هدف اصلی سند تحول، تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب با ویژگی‌های برجسته اخلاقی، علمی و دارای شجاعت و خلاقیت و کارآفرینی است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سند تحول بنیادین، مهمترین رسالت آموزش و پرورش است

به گزارش اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر، احمد محمودزاده اظهار کرد: هدف اصلی سند تحول، تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب با ویژگی‌های برجسته اخلاقی، علمی و دارای شجاعت و خلاقیت و کارآفرینی است. برای تحقق این هدف مهم باید همه ارکان آموزش و پرورش شامل دانش‌آموز، معلم، خانواده، محتوای درسی، شیوه ارزشیابی در این راستا هدایت شده و نقش‌آفرینی کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: در حالی که تاکید سند بر تربیت دانش‌آموز در همه ساحت‌ها است، کنکور فقط در یک بعد دانش‌آموز را ارزشیابی‌ می کند که باید این موضوع مرتفع شود.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در وزارتخانه و استان‌ها ایجاد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم تربیت تمام ساحتی داشته باشیم، همگان باید پای کار باشند زیرا انجام این مأموریت عظیم و سنگین با مشارکت نهادهای مختلف مردم و دستگاه‌های دولتی امکان پذیر است و دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی نمی‌تواند مسئولیت تربیت تمام ساحتی حدود 16 میلیون دانش‌آموز را داشته باشد و مایل به همکاری و مشارکت همه ذی نفعان شامل دستگا‌ه‌های اجرایی و گروه های جهادی است.

محمودزاده تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم تا کرامت معلمان به عنوان عنصر اصلی اجرای سند تحول بنیادین، در جامعه حفظ و تقویت شود.

وی در پایان با بیان اینکه آینده کشور در کلاس‌های درس مهندسی می‌شود، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مدارس با مشارکت همه تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار