نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

جامعه برای ماندگاری، نیاز به انتشار اندیشه و تفکر دارد

تبریز(پانا)- نماینده ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز با اشاره به اهمیت تفکر و اندیشه، ماندگاری یک جامعه را در گرو انتشار اندیشه و تفکر دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جامعه برای ماندگاری، نیاز به انتشار اندیشه و تفکر دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در چهارمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی گفت: اسلام دینی است که با کتاب و کتابت اجین شده است و معجزه آن قرآن است و به اندازه لازم به تشویق و ترغیب در امر کتابخوانی توصیه کرد است همانطور که رهبر انقلاب اسلامی هم به این موضوع اشاره ویژه ای کرده اند.

وی ادامه داد: وقتی روح و معنویت در پیکره کتاب دمیده شود و کلمات بصورت هنرمندانه کنار هم قرار گیرد درجه تاثیر گذاری آن به شدت افزایش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: جامعه برای ماندگاری، نیاز به انتشار اندیشه و تفکر دارد و اهل قلم ها هستند که برای حیات مادی و معنوی باید دست به کار شوند و لذا علت اصلی پایین بودن این آمار ناشی از نا آشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: فرزندانمان باید مطالعه را جزئی از زندگی خود بدانند و در هر دوره مطالب مورد نیاز را به دست بیاورند و لذا اگر بخواهیم کتابخوانی را بین اقشار مختلف گسترش دهیم باید به عنوان یک برنامه بلند مدت توجه کنیم.

وی اذعان داشت: مطالعه باید به صورت کیفی در نظر گرفته شود و به عنوان پایه در هر برنامه در نظر گرفته شود نه شعار گونه و تبلیغاتی چرا که ضد ارزش می شود.

آل هاشم افزود: جایزه کتاب سال می تواند در شناسایی و معرفی نویسندگان با استعداد و با حمایت از مولفان، مترجمان و ناشران در افزایش سطح کیفی حوزه نشر به شکوفایی فرهنگی بیانجامد و لذا در سال‌های آتی این موضوع باید با جهت برگزار شود و امیدواریم تداوم یابد و پیش در آمدی برای توسعه هر چه بیشتر درحوزه نشر در این خطه کشور شود.

وی گفت: تبریز از دیر باز یکی از حوزه های مهم در مسائل علمی و ادبی بوده است‌ و جایزه کتاب سال می تواند در حوزه کتاب به جایگاه درخشان خود برسد و ما شاهد ظهور جعفری ها، امینی ها، سبحانی ها، طباطبایی ها، خاقانی ها، شهریاری ها و اعتصامی ها و امثال آنها باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش تیراژ کتاب‌های منتشر شده چالش زیر ساختی این حوزه است چرا که از ۳ هزار نسخه به کمتر از ۲۰۰ نسخه رسیده است و این باعث می شود نویسندگان و پژوهشگران زندگی حرفه ای نداشته باشند و در نهایت با ذهن و جسمی خسته و فرسوده به سراغ انجام کار فرهنگی بروند.

آل هاشم در پایان خاطرنشان کرد: تاسف آور است که اغلب کتاب‌های علمی و پژوهشی به دلیل بحران صنعت نشر انتشار نمی یابند و عملا در آمدی برای مولف ندارند و لذا امید است با برنامه های مختلف این مشکلات به زودی حل شوند تا دوباره شاهد تحولات بسیار شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار