یک کارآفرین و پژوهشگر:

پژوهش شرط بقای بشریت است

تهران (پانا) - یک کارآفرین و پژوهشگر عنوان کرد برای اینکه بتوان جامعه بهتری داشت، نیاز به فعالیت‌های پژوهشی است و در واقع پژوهش، شرط بقای بشریت است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش شرط بقای بشریت است

سارا عباسی، جوان‌ترین کارآفرین کشور و گرداننده یک استارتاپ آموزشی پژوهشی‌ در راستای گسترش عدالت آموزشی و پژوهشی و ترویج فرهنگ پژوهش در کشور است. وی حدود یک سال و نیم است به صورت تخصصی در حوزه این کسب و کار فعالیت می‌کند.

عباسی در گفت‌و‌گو با پانا ابراز امیدواری کرد: «امیدوارم که بتوانیم خدماتی را به سراسر کشور به خصوص مناطق کم برخوردار و محروم ارائه دهیم؛ چرا که من بر این باورم فقدان پژوهش در مناطق کم برخوردار و محروم سبب می‌شود فرزندان ایران در طرح‌های پروهشی خود با شکست های نسبی مواجه شوند. ما خدمات و امکانات لازم را برای این دوستان فراهم می‌کنیم تا امید به خدا علاوه بر پژوهشگران در شهرها این عزیزان نیز از امر پژوهش برخوردار شوند.»

مقام اول سخنرانی علمی، در ادامه علت تشکیل استارتاپ خود را اینگونه شرح داد:«من اعتقاد دارم پژوهش شرط بقای بشریت است. ما برای اینکه بتوانیم به جامعه بشری خدمتی انجام دهیم یا بتوانیم جامعه بهتری داشته باشیم، نیازمند این هستیم که فعالیت های پژوهشی انجام دهیم؛ به همین جهت به این فکر افتادم که مکان و بستر ارائه خدمات و امکانات لازم را برای افراد علاقه‌مند و مستعد تهیه کنم.»

عباسی در ادامه به اهمیت عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: «من حدود 4 سال است که به طور رسمی در حوزه پژوهشی فعالیت می‌کنم. پژوهش‌های گوناگونی نیز در حوزه‌های مختلف از جمله زیست‌شناسی، فناوری‌های نوین، انرژی‌های نوین، ریاضیات و... داشته‌ام. از دوران کودکی علاقه‌ای در من وجود داشت، چرا که همواره پرسشگر و کنجکاو بودم، این علاقه در من ادامه پیدا کرد و همین امر سبب شد در جشنواره‌های بین المللی، جشنواره‌های ملی، المپیاد تفکر و کارآفرینی حضور پیدا کنم. اینکه بتوانم برای جامعه‌ام تاثیرگذار باشم و بتوانم خدمتی را ارائه بدهم مخصوصا برای افرادی که از بعضی مسائل محروم مانده‌اند، باعث می‌شود در زندگی احساس رضایت قلبی بهتری داشته باشم. تمام تلاش من بر آن است که عدالت آموزشی در سراسر ایران برقرار شود.»

دارنده مقام اول جشنواره کارآفرینی و کسب و کار در پایان، ایمان قلبی را باعث آرامش داشتن و ناامید نشدن دانست و اظهار کرد: «من فکر می‌کنم کسی که ایمان قلبی‌اش نسبت به پروردگار قوی باشد، هیچ زمان احساس ناامیدی نمی‌کند. من همیشه به اینکه خداوند، ناظر بر زندگی من و همواره همراه من است، به جرات ایمان دارم و حتی لحظه‌ای نمی‌توانم این فکر را از خودم دور کنم که این فعالیتی که در حال انجام آن هستیم، باشکست موجه می‌شود. هر فعالیتی که ما انجام می‌دهیم، اگر منجر به موفقیت نشود منجر به تجربه هایی می‌شود که ما می‌توانیم از آنها درس بگیریم و برای اینکه کارهای خود را بهتر انجام دهیم، از آن تجربه‌ها استفاده کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار