ماجرای روزهای حماسه و ایثار خوراسگان در دیدار با خانواده شهدا مرور شد؛

روایت از خودگذشتگی شهیدان عبدالرسول و عبدالمجید اسلامی

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 اصفهان در منزل خانواده شهیدان عبدالرسول و عبدالمجید اسلامی حضور پیدا کرد و با روایت‌گویی مادر شهیدان اسلامی از دوران حماسه و ایثار همراه شد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت از خودگذشتگی شهیدان عبدالرسول و عبدالمجید اسلامی

حسین دهقانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 به همراه محمد طغیانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی و مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 6 با حضور در منزل شهیدان عبدالرسول و عبدالمجید اسلامی با خانواده معظم آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مادر شهیدان اسلامی به بیان خاطرات دو شهید بزرگوار پرداخت و بیان کرد: عبدالرسول در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید و پس از شهادت عبدالرسول، برادر کوچک‌تر عبدالمجید عازم جبهه شد و وی در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید. عبدالرسول پاسدار و عبدالمجید معلم و بسیجی بود.

مادر شهیدان اسلامی با اشاره به این نکته که عبدالمجید دبیر اجتماعی بود، تصریح کرد: عبدالمجید در خانه‌ خودمان و در اتاقی کوچک، دانش‌آموزانش را دور یکدیگر جمع می‌کرد و می‌گفت: «این دانش‌آموزان بچه‌های من هستند.» در این میان، لطیفی، از دانش‌آموزان شهید عبدالمجید اسلامی گفت: شهید عبدالمجید اسلامی همیشه لباس‌های برازنده، زیبا و مرتب می‌پوشید و در مدتی که افتخار شاگردی ایشان را داشتم همیشه ایشان را مرتب و با ظاهری آراسته دیدم.

در ادامه مادر شهیدان اسلامی عنوان کرد: هر دو شهید بسیار به خوابم می‌آمدند. پیکر عبدالرسول را بعد از گذشت ۱۳ سال آوردند و تا زمانی که پیکرش نیامده بود همیشه به خوابم می‌آمد. به یاد دارم زمانی خواب عبدالرسول را دیدم که از ناحیه چشم مجروح شده بود و وی این موضوع را به من اطلاع نداده بود. اما زمانی که تماس گرفت و به او گفتم، گفت خواست خدا بوده است و هنگامی که ماجرا را شرح داد دقیقا همانی بود که در خواب دیده بودم.

مادر شهیدان اسلامی هم‌چنین بیان کرد: وقتی دو شهید در سنین دبستان بودند خواب دیدم در مشکنان (روستایی از توابع بخش تودشک شهرستان کوهپایه در استان اصفهان) و در منزل پدری بودم؛ از در منزل بیرون آمدم و دو ماه روشنایی سبز رنگ را دیدم و به محض خروج از منزل این دو ماه به آسمان رفتند. زمانی که فرزندانم بزرگ شدند، در جوانی هر دو فرزندم شهید شدند.

گفتنی است شهید عبدالرسول اسلامی در تاریخ ۱۳۳۸/۰۱/۰۶ در خوراسگان اصفهان چشم به جهان گشود و در جوانی با گذراندن دوره آموزشی در بسیج خوراسگان و سپری کردن دوره عقیدتی نظامی در پادگان غدیر به جمع خونین کفنان پیوست. مبارزه با گروهک های ضد انقلاب در منطقه کردستان، فعالیت در ستاد مبارزه با مواد مخدر، عملیات های فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، محرم، و الفجر ۴ و عملیات خیبر از جمله جان‌نثاری ها و حماسه آفرینی های اوست که کارنامه زندگی اش را درخشان کرده است. فرجام ۲ سال حضورش در جمع افلاکیان در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۳ با اصابت ترکش خمپاره بر پیکر پاکش در عملیات سال خیبر جاودانه شد و در حریم امن یار ساکن شد.

همچنین برادر کوچک‌تر عبدالمجید اسلامی در تاریخ ۱۳۴۳/۰۴/۰۱ در خوراسگان اصفهان چشم به جهان گشود و پس از شهادت عبدالرسول به گردش در آورنده می سرخ شهادت در بزم صاحبدلان شد. وی در جوانی با گذراندن دوره آموزش نظامی در پادگان بسیج اصفهان ندای هل من معین هم رزمانش را پاسخ گفت و عازم دیار یار شد. سه بار توفیق حضور در بزم عاشقان خدا نصیبش شد. گام های استوارش منطقه کردستان، منطقه جنوب و عملیات کربلای ۴ و ۵ را دلاورانه طی کرد تا این که سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۲ با اصابت تیر مستقیم بر پیکر نازنینش در عملیات کربلای ۵ منطقه جنوب به شهادت رسید و یاد و خاطره اش برای همیشه جاودان ماند.

در پایان ضمن تجلیل و تکریم مقام شامخ شهدا از خانواده شهیدان اسلامی تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار