مدیرکل آموزش و پرورش قم:

تقویت باورهای دانش‌آموزان نیازمند خوراک فکری و فرهنگی مناسب است

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت جوانان و نوجوانان دانش‌آموز نیازمند خوراک فکری و فرهنگی مناسب هستند تا باورهایشان تقویت شود و ارتقاءیابد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تقویت باورهای دانش‌آموزان نیازمند خوراک فکری و فرهنگی مناسب است

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در همایش رابطین کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان های سراسر کشور که امروز در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم برگزار شد، اظهار کرد: اشراف و شناخت نسبت به گذشته برای ترسیم راه آینده یک ضرورت است که بایستی بدان توجه شود.

وی با بیان اینکه منبع اصلی معارف، مکتب اهل بیت(ع) و مرکز ثقل این معارف حوزه های علمیه هستند، گفت: مراکز فوق تضمین کننده تربیت در آینده و راه برون رفت از شرایط موجود هستند.

رحیمی افزود: نظام آموزشی حوزه ای قوی و قدرتمند است و شایسته است با تعامل و همکاری روزافزون از قابلیت های این نظام برای بهبود کیفیت و کیفی سازی آموزشی در آموزش و پرورش الگوسازی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه های علمیه شعار و عمل و تربیت و آموزش با هم عجین شده و این دو، انفکاک ناپذیرند، گفت: ما داشته ها و ظرفیت های بسیاری در حوزه ها داریم و باید آنها را دریابیم و استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به موضوع جهاد تبیین، عنوان کرد: جهاد تبیین یعنی واقع بینی و اینکه سفیدی ها و نقاط قوت نظام را نشان دهیم نه اینکه صرفا نقطه ضعف ها گفته شود زیرا موجب ایجاد ناامیدی بخصوص در نسل دانش آموز می شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان ورودی فکری خوبی از جهت اقدامات مثبت ندارند و نمی توانیم انتظار خروجی خوب از آنان داشته باشیم.

رحیمی گفت: باید خوراک فکری و فرهنگی مناسبی برای دانش آموزان و نسل جوان تامین کنیم تا باورهایشان تعمیق و رفتارها اصلاح شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه دشمنان این نقطه ضعف را فهمیده اند و از طریق فضای مجازی انواع خوراک فکری نامناسب را به راحتی در اختیار جوانان قرار می دهند و ما باید تلاش کنیم قبل از تلاش های شوم دشمنان، اقدام کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت فوق العاده ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در استان ها بخصوص قم گفت: به عنوان مثال طرح امین، طرح گسترده ای است که با حضور طلاب در مدارس قم اجرا می شود و در تابستان از 3000 روحانی، 1500 نفر به عنوان مربی طرح امین در مدارس مشغول کار شده اند.

رحیمی ادامه داد: این گروه از طلاب طرح امین، آموزش های لازم را دیده اند و هر دو هفته یک بار نیز آموزش های ارتقاء مهارت تجدید و بروز می شود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار