قهرمان دو و میدانی منطقه ۱۳ عنوان کرد:

مسابقات ورزشی باعث تقویت روحیه و استعدادسنجی دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - ماهان تاجیک، دانش‌آموز دبیرستان حربن ریاحی و قهرمان مسابقات دو و میدانی در منطقه ۱۳، مسابقات ورزشی را عللی مهم برای تقویت روحیه دانش‌آموزان دانسته و معتقد است این مسابقات سبب شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ورزشی باعث تقویت روحیه و استعدادسنجی دانش‌آموزان می‌شود

ماهان تاجیک در مورد علل علاقمندی خود به رشته دو و میدانی به پانا گفت: «من معیارهای مختلفی برای انتخاب این رشته داشتم، در درجه اول چون علاقه بسیار زیاد خودم به این رشته را دیدم وارد دو و میدانی شدم. نکته بعد هم استعداد بود. من در ورزش فعالیت های مستمری داشتم، فیزیک و ساختار بدنم هم به گونه ای بود که توانستم در این رشته موفق باشم.»

وی بیان کرد: «سال ها در رشته بسکتبال به طور حرفه ای فعالیت کردم و مقام های زیادی را به دست آوردم. بعد از اینکه وارد رشته دو و میدانی شدم، سه مقام قهرمانی در شهر تهران و یک مقام چهارم در سطح کشور کسب کردم. در رقابت کشوری متاسفانه به خاطر چند سانتی متر، صاحب مقام چهارم شدم، به هر حال یک سر ورزش برد و یک سر ورزش باخت است، من هم از باختی که داشتم درس گرفتم و انشاالله در آینده مقام های بهتری را کسب خواهم کرد.»

تاجیک افزود: «از رقابت با دوستان و همسالان خودم همیشه لذت می برم. برگزاری این مسابقات باعث تقویت روحیه دانش آموزان و شناسایی استعداد آنها می شود. رقابت همیشه جذاب است و برای من رقابت ورزشی بسیار جذاب تر است. امیدوارم با تلاش های بیشتر، تمرین های مستمر و با کمک مربیان عزیزم به مقام های بهتری در این رشته دست پیدا کنم و این مسئله نیاز به تلاش های مضاعف دارد.»

تاجیک، سطح فنی مسابقات را بالا دانست و بیان کرد: «کیفیت مسابقات نسبت به سال های قبل بهتر شده بود. ما باید این موضوع را از دو جهت نگاه کنیم. کیفیت شرکت‌کنندگان یک موضوع است و کیفیت برگزاری مسابقات هم یک پارامتر حائز اهمیت دیگر است. از لحاظ فنی شرکت کنندگان مسابقات، در سطح خوبی بودند. به هر حال مسابقات منطقه ای بود و بهترین ها در آن حضور داشتند اما از لحاظ نحوه برگزاری مسابقات، کیفیت زمین کمی من و بقیه شرکت کنندگان را دچار چالش کرد اما به لطف خدا خیلی خوب این چالش را پشت سر گذاشتم.»

وی افزود: «از مربیان خودم، امین گواهی و امید نیک و محمود رفیعی مسئول تربیت بدنی منطقه ۱۳ که بستر برگزاری مسابقات را برای ما فراهم کردند کمال تشکر را دارم و مطمئن هستم که تمام دانش آموزان دبیرستان حربن ریاحی که در مسابقات ورزشی شرکت می کنند، برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم احمدرضا اسکندری، دبیر اسبق تربیت بدنی دبیرستان حربن ریاحی، تلاش خواهند کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنند.»

دانش آموز خبرنگار: امیر عرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار