در اولین جلسه کارگاهی آموزشی تئاتر درسی در پاکدشت مطرح شد:

تئاتر درسی، روشی نوین برای تدریس

پاکدشت (پانا) - اولین جلسه کارگاهی آموزشی تئاتر درسی به عنوان روشی نوین برای تدریس، به همت معاونت پرورشی‌ و‌ تربیت‌بدنی اداره آموزش‌وپرورش پاکدشت، در کانون شهدای فرهنگی پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر درسی، روشی نوین برای تدریس

بهروز متولی، مدیر کانون فرهنگی پاکدشت در این کارگاه گفت: تئاتر درسی اولین‌بار در استان هرمزگان و شهرستان میناب شروع به کار کرد و توسط یکی از معلمین این شهرستان انجام شد و پس از دیدن بازخورد بسیار مثبت این طرح، اکنون در مرحله کشوری انجام می‌شود.

متولی ادامه داد: هدف جشنواره این است که معلم متکلم وحده نباشد و با کمک خود دانش‌آموزان و با روش جدید آموزش‌ها ادامه یابد، در اجرای این طرح معاونت پرورشی و معاونت آموزشی مانند دو بال یک پرنده در کنار هم برای رشد دانش‌آموزان تلاش خواهند کرد.

وی بیان کرد: کانون شهدای فرهنگی پاکدشت جزو ۸ کانون برتر کشوری انتخاب شده است و این باعث افتخار شهرستان است که میزبان جشنواره تئاتر درسی باشیم و آغاز کلاس‌های کارگاهی را به فال نیک میگیریم تا با هم بتوانیم کلاس‌ها را فعال‌تر کنیم تا بچه‌ها خود‌آموزی و هم‌آموزی داشته باشند.

پس از صحبت‌های بهروز متولی، منوچهر اکبرلو استاد کشوری تئاتر درسی گفت: پس از سال‌ها مجاهدت‌های فردی همکاران توانستیم تئاتر درسی را وارد حوزه آموزش‌و‌پرورش کنیم و این طرح به‌طور کمی و کیفی ارزیابی و کارشناسی شده است و با استفاده از هنر می‌توانیم کلاس درس را زیباتر ، شاداب‌تر و خلاقانه‌تر اداره کنیم.

وی ادامه داد: باید با روش‌های جدید آموزش‌و‌پرورش را تقویت کنیم و تئاتر یکی از این روش‌ها است که دانش‌آموزان را درگیر کار می‌کند. تئاتر درسی یک دانش بین رشته‌ای است و ما برای تاثیرگذاری طرح باید نمایشنامه‌ها را براساس افکار بچه‌های امروزی بنویسیم و تا بهتر ارتباط بگیریم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه شیخ‌حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار