معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

کاهش جرایم اجتماعی رابطه مستقیم با آموزش سواد در کمپ‌های ترک اعتیاد دارد

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد کاهش جرایم اجتماعی رابطه مستقیم با آموزش سواد در کمپ‌های ترک اعتیاد دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش جرایم اجتماعی رابطه مستقیم با آموزش سواد در کمپ‌های ترک اعتیاد دارد

دومین جلسه هم اندیشی و همکاری مشترک سازمان سواد آموزی و سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی با حضور رویا عسگرپور، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش، محیا پور عوض مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی و روسای ادارات سواد آموزی و سنجش استان البرز در دفتر سازمان نهضت سوادآموزی استان برگزار شد.

رویا عسگرپور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در ابتدا چکیده ای از سیاست‌ها و اهداف سوادآموزی و انتظارات سازمان را مطرح کرد و سپس مدعوین به ارائه نظرات و پیشنهادات و سوالات خود پرداختند.

وی در مورد نیروهای داوطلب برای آموزش گفت: هیچ گونه سابقه استخدامی و حق الزحمه به این امر توسط سازمان سوادآموزی تخصیص داده نشده است و بیشتر آموزش ها بصورت نذر خدمت و مردمی شدن امر سوادآموزی است. رابطین جهاد در روستاها و مناطق حاشیه نشین لیست افراد بی سواد و کم سواد را بعد از شناسایی از طریق سازمان جهاد کشاورزی به معاونت سواد آموزی استان ارائه دهند، تا این افراد جذب شوند.

عسگرپور تاکید کرد: طبق تفاهم‌نامه با بسیج و مساجد از نظر مکان آموزشی مشکل نخواهیم داشت.

در ادامه رابطین جهاد پیشنهاد دادند، حق الزحمه آموزش دهندگان آزاد و نیروهای مردمی از اعتبارات خیرین منطقه استفاده شود تا ایجاد انگیزه جهت ادامه کار با سواد آموزی ارائه شود. همچنین کاهش جرایم اجتماعی رابطه مستقیم با آموزش سواد در کمپ های ترک اعتیاد دارد.

عسگرپور با تاکید بر اینکه علاوه بر آموزش سواد، آموزش مهارت های زندگی، حقوق شهروندی و حرفه‌ای نیز می تواند راهگشای این افراد بعد از ترک اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، از همه دستگاه‌ها و ارگان های درون سازمانی و برون سازمانی خواستار تسریع در این امر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار