حامد علامتی:

فعالیت‌های تماشاخانه سیار باید خلاقیت محور باشد

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری در نشستی با اعضای کارگروه تماشاخانه سیار از اهمیت کار تماشاخانه سیار در حوزه جامعه‌شناسی گفت و بر جایگاه ویژه و ارزشمند این رویداد فرهنگی و هنری در سطح ملی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های تماشاخانه سیار باید خلاقیت محور باشد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، حامد علامتی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و آشنایی با نمایندگان ۱۰ استان کشور با تأکید بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان به وسیله ابزارهای تربیتی مناسب در کانون، اهمیت پیام‌هایی که به کودکان داده می‌شود و همچنین بخش کیفی کار را از نکته‌های برجسته این خدمت‌رسانی فرهنگی و هنری عنوان کرد.

وی بیان کرد: کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان و ضرورت رساندن پیام‌هایی مانند احترام به پدر و مادر، خداشناسی و... بسیار حائز اهمیت است. همچنین معرفی کتاب‌های کانون و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید از اولویت‌ها دانست.

علامتی تصریح کرد: مطالعه و پژوهش در جغرافیای استان و همچنین توجه به فرهنگ و آداب و رسوم و زبان هر اقلیم (بومی‌سازی) از ضروریات انتخاب محتوا و کار هنری برای فعالیت‌های تماشاخانه سیار است. همچنین جایگاه مناسبی برای ارائه بخش ویژه‌ای از محصولات فرهنگی و هنری کانون خصوصا کتاب، فیلم و تئاتر محسوب می‌شود. بنابراین لازم است خلاقیت محور بودن فعالیت‌ها در روی صحنه تماشاخانه سیار در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل کانون در بخش دیگری از صحبت‌های خود پرداختن به کارهای مناسبتی ملی و مذهبی همچون روز دانش‌آموز و مراسم سوگواری و ایام اربعین حسینی را قابل تقدیر دانست و استمرار این برنامه‌ها در حوزه کودک و نوجوان را مهم عنوان کرد.

علامتی در پایان گفت: تماشاخانه سیار در حوزه رسانه و ارتباطات و نیز همکاری‌های مشترک با فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و سازمان‌هایی که دغدغه مشترک فرهنگی و هنری دارند نیاز به هم‌افزایی بیشتر دارد. این موضوع از بخش‌های قابل اهمیت است که باید بیشتر از سوی مدیران کل استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین کمیته‌های برنامه‌ریزی تماشاخانه سیار در استان‌ها و ستاد جدی گرفته شود.

اولین نشست تخصصی کارگروه تماشاخانه سیار از پنجم تا هفتم آذر ۱۴۰۱ در محل دائمی دفتر تماشاخانه سیار (ساختمان شهرک قدس) با حضور محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید، لیلا شویدی مسئول تماشاخانه سیار کشور و ۱۰ نماینده از استان‌های کشور برگزار شد و آشنایی با جایگاه و اهمیت تماشاخانه سیار، بررسی گزارش عملکرد یکساله، تبادل تجربیات و اطلاعات و... از موضوع‌های مورد بحث و گفت‌وگو در این برنامه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار