حسین پور در گفت‌و‌گو با پانا:

ضرورت توجه ویژه به آموزش و تربیت دانش‌آموزان؛ باید نیازهای معلمان تامین شود

تهران (پانا) - نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت باید با دانش‌آموزان صحبت کرد و آینده نظام و کشور را برای آن‌ها ترسیم کرد؛ دانش‌آموزان سکان‌داران آینده کشور هستند باید برای آن‌ها واقعیات را با توجیه درست و هنرمندانه بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه ویژه به آموزش و تربیت دانش‌آموزان؛ باید نیازهای معلمان تامین شود

امان الله حسین‌پور در گفت‌‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «من قضایای اخیر را یک فرصت برای نظام اسلامی می‌دانم از این دید که ما باید بنشینیم و ببینیم کجا ضعف داشتیم.»

وی افزود: «کار دشمن، دشمنی است در این ۴۳ سال هم در هیچ ‌صحنه‌ای از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، کار کرده، هزینه کرده و هجمه وارد کرده است. دشمن زمانی موفق می‌شود که ما ضعف داشته باشیم.»

این نماینده مجلس گفت: «در حوزه دانش‌آموزی‌، در دوره کرونا مدارس دو سال تعطیل شد و همه بسیج شدیم تا برای دانش‌آموزان گوشی و لپ‌تاپ تامین کنیم اما فرهنگ‌سازی درستی انجام ندادیم و پرورش و تربیت را کنار گذاشتیم.»

وی ادامه داد: «اشکالاتی در ارتباط دانش‌‌آموزان و معلمان پیش آمد و از طرف دیگر دشمن نیز هزینه کرد تا شبکه‌ها را بسیج کند تا دانش‌آموزان را متقاعد کند که هر مسئولی هر چه گفت صحیح نیست، غیرواقعی است. قصد داشتند بگویند نظام هیچ کاری نکرده است.»

حسین‌پور تصریح کرد: «ما در مدارس از پرورش و تربیت دانش‌آموزان غافل شدیم، کرونا به ما ضربه زد. اکنون هم فرصتی پیش آمده تا این اشتباهات را جبران کنیم. اگر از دانش‌آموزان غافل شدیم برویم و با آنها صحبت کنیم، آینده نظام و کشور را برای آنها ترسیم کنیم، دانش‌آموزان سکان‌داران آینده کشور هستند باید به آنها واقعیات را با توجیه درست و هنرمندانه بیان کنیم.»

دشمن تمام قد ایستاده است که به نظام اسلامی ضربه بزند

وی با بیان اینکه ریشه نظام قوی است و منطق قوی و درستی دارد، افزود: «باید از لحاظ آموزشی و تربیتی توجه ویژه به دانش‌آموزان داشته باشیم. فرهنگی که توان اداره زندگی خود را ندارد، نباید از او انتظار داشت که بر روی آموزش و تربیت دانش‌آموزان کار کند. باید حداقل نیازهای فرهنگیان در زندگی تامین شود. نباید حقوق فرهنگیان را با سایر کارمندان مقایسه کرد. باید ضعف‌ها را جبران کنیم و بعد انتظار درست داشته باشیم. درست است که بودجه از ضروریات است اما همه موضوعات با بودجه مرتبط نیست.»

نماینده مردم اسفراین در مجلس تاکید کرد: «همه دانش‌آموزان بدانند که دشمن تمام قد ایستاده است که به نظام اسلامی ضربه بزند. همان «آزادی» که شعار می‌دهند ما برای آزادی بشر تلاش می‌کنیم، «زندگی» که شعار می‌دهند جمهوری اسلامی برای یک زندگی شرافتمندانه تلاش می‌کند. دانش‌آموزان مطالعه کنند و بدانند اگر شور و هیجان جوانی را در مسیر درست ببرند کشور را می‌سازند و‌ مسائل کشور و حتی مسائل دنیا را حل خواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار