معاون عمرانی فرمانداری سمنان:

هر مدرسه، یک پایگاه مدیریت بحران در منطقه است

سمنان (پانا) - معاون عمرانی فرمانداری سمنان، با عنوان این مطلب که هر مدرسه، یک پایگاه مدیریت بحران در منطقه است، گفت مدیران مدارس باید نقاط حادثه‌خیز مدرسه را شناسایی کرده و درصدد رفع نواقص برآیند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هر مدرسه، یک پایگاه مدیریت بحران در منطقه است

حسن شکریان، در حاشیه برگزاری مانور زلزله در مدرسه بنت الهدی شهرستان سمنان، در گفت و گو با پانا، ضمن بیان اینکه آموزش نکات ایمنی برای عموم مردم یک ضرورت است، عنوان کرد: «ایران در پهنه خطرپذیر زلزله قرار دارد، به طوری که هر ۱۰ سال یکبار زلزله‌های بزرگی همچون زلزله بم و سرپل‌ذهاب در کشور رخ داده که خسارت‌های جانی و مالی بسیاری به همراه داشته است.»

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی عمومی به ویژه ساکنان محله‌های مجاور مدارس و اولیاء دانش آموزان، هدف اصلی این طرح بود، ابراز کرد: این اقدام می‌تواند به کاهش تلفات نیروی انسانی در مواجه با بحران بسیار کمک کند.

معاون عمرانی فرمانداری سمنان با تاکید بر اینکه آموزش حداقل‌های امداد و نجات و نحوه پناه گیری هنگام وقوع بحران برای عموم مردم در سنین مختلف ضروری است، تصریح کرد: با آموزش‌های اصولی مردم می‌توانند هنگام بحران در کنار نیروهای امدادی قرار گرفته و در عادی شدن شرایط شهر و روستا کمک کننده و مؤثر باشد.

شکریان ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خسارت های ناشی از زلزله را کمتر کرده و به طبع خسارات کمتری داشته باشیم، نیازمند ساخت مدارس مقاوم و یا مقاوم سازی مدارس موجود با توجه به شعار سال «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» هستیم. اقدامی که امسال در دستور کار بوده، بحث ایمن کردن وسایل و اجزای غیرسازه ای همچون مهتابی، قفسه های مدرسه است.

وی با بیان اینکه برگزاری مانورها به ما آموزش می‌دهند تا برای خطرات و حوادث آماده باشیم، گفت: امروز پس از به صدا درآمدن زنگ ایمنی به صورت همزمان در سراسر استان مانور زلزله آغاز شده است و چند دقیقه پس از وقوع زلزله، خروج اضطراری از محیط بسته مدرسه به سمت محیط باز انجام شد و سازمان‌های آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی به آسیب‌دیدگان احتمالی برای روند درمان کمک کردند.

معاون عمرانی فرمانداری سمنان با عنوان این مطلب که آموزش تئوری و عملی دانش‌آموزان، تأمین‌کننده سه هدف اصلی است، افزود: دانش‌آموزان خود در معرض خطر بوده و فراگرفتن این آموزش‌ها لازم است. همچنین دانش‌آموزان، مدرسان خوبی برای خانواده‌ها هستند و مدارس می‌توانند کانون مدیریت بحران در محله باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار