مدیر آموزش و پرورش منطقه۵:

مشاوره یک نیاز ضروری برای نوجوانان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه5 با بیان اینکه مشاوره ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﺸﮑﻼت روزاﻧﻪ و ﻧﺎﺷﯽ از زﻧﺪﮔﯽروزانه کودکان و نوجوانان نیست، آن را یک نیاز دانست که تحقق آن در مدارس به عهده مشاورین است.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاوره یک نیاز ضروری برای نوجوانان است

اولین گردهمایی مراقبین سلامت و مشاورین مدارس با حضور محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه5، عزیزالله بابلی؛ رییس اداره مشاوره شهر تهران و شورای معاونین منطقه در تالار هویزه، با همکاری واحدهای مشاوره و سلامت و پیشگیری منطقه برگزار شد.

محسن مطلبی، سلامتی جسم و روان را جزو نعمت های بزرگ خداوند برشمرد و عنوان کرد: بسیاری از افراد به دلیل بی توجهی به سلامتی جسم و روان خود، دچار بیماری‌های مختلف شده اند که از همان دوران کودکی و نوجوانی باید در مدارس آموزش داد و این وظیفه مهم مراقبین سلامت و مشاورین است.

وی افزود: مشاوره یک نیاز است و ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﺸﮑﻼت روزاﻧﻪ و ﻧﺎﺷﯽ از زﻧﺪﮔﯽ اﻣﺮوزی کودک و نوجوان ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ اﺣﺘﯿﺎﺟﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ دانش آموز ﺑﻪ ﻣﺸﻮرت های ﻓﮑﺮی و ﻣﻌﻨﻮی و آﯾﻨﺪهﻧﮕﺮی دارد.

در ادامه، عزیزالله بابلی؛ رییس اداره مشاوره شهر تهران، مشاوره را یک جریان یادگیری دانست که از طریق رابطه بین دو نفر صورت می گیرد و گفت: در این رایطه مشاوره با داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای، می‌کوشد تا به روش‌های منطبق بر نیازهای دانش آموزان، آنها را یاری کند تا خودشان را بیشتر بشناسند و بینشی که از این طریق درباره خود کسب می کنند، سبب می‌شود تا به فردی خلاق‌تر و شادمان‌تر در جامعه تبدیل شوند.

اهدای جوایز به دانش آموزان گروه سرود مدرسه هدی، تقدیر از همکاران مشاوره و بهداشت و سلامت، تقدیر از کارشناس مشاور سابق و تقدیر از مدیران برتر مدارس که در حوزه مشاوره همکاری داشتند، برنامه‌های این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار