مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

18 مورد از حوادث طبیعی در استان زنجان رخ داده است

زنجان (پانا) – مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به شناسایی 42 نوع حادثه طبیعی در دنیا گفت 31 مورد از آن‌ها در کشور و 18 مورد نیز در استان زنجان اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
18 مورد از حوادث طبیعی در استان زنجان رخ داده است

صفی‌اله کرامتی امروز در مانور زلزله و ایمنی که همزمان با سراسر کشور در زنجان برگزار شد، بیان کرد: 42 نوع حادثه تاکنون در کل دنیا و 31 نوع آن در کشورمان اتفاق افتاده و 18 مورد از آن‌ها در زنجان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تعداد حوادث غیرمترقبه جدیدی که مرکز سوانح کشر طراحی کرده 56 مورد است، اظهار کرد: برخی حوادث مانند زلزله، ناگهانی و برخی مانند خشکسالی، اقلیمی هستند.

کرامتی خاطرنشان کرد: نحوه مواجهه با حوادث در جامعه باید ترویج و فرهنگسازی شود تا یاد بگیریم که چگونه با حوادث باید مقابله کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه تاکنون هیچ کس در دنیا نتوانسته وقوع زلزله را پیش‌بینی کند، گفت: زلزله‌ای در خرداد 1369 در استان زنجان رخ داد که سهمگین بود و مشکلاتی در شمال استان ایجاد کرد اما اگر آموزش‌های امروزی در آن زمان وجود داشت، تعداد کشته‌ها خیلی کمتر می‌شد.

وی ابراز کرد: اتفاقات خوبی برای مقابله با زلزله در کشور افتاده و آیین‌نامه‌های خوبی تدوین شده و تاکنون 55 درصد مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

کرامتی با بیان اینکه مقاوم‌سازی مسکن‌ها باید ترویج شود، اظهار کرد: بیش از 5200 کودک در زلزله بم، بی‌سرپرست ماندند و بیش از 2300 نفر از آن‌ها علاوه بر پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را نیز از دست دادند و و شرایط سختی را سپری کردند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط زلزله سخت است و می‌طلبد تا تمهیدات لازم برای مقاوم‌سازی و نحوه مقابله لا آن را بیندیشیم و بدانیم که پناه‌گیری سبب کاهش تلفات می‌شود اما در صورت فرا به بیرون احتمال خطرات افزایش می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر توجه دانش‌آموزان به توصیه‌های آموزشی و تکرار مانورها از چند وقت یک بار در کنار خانواده گفت: پیشنهاد می‌شود که دانش‌آموزان آموزش‌های خود را به‌صورت انشا درآورند چرا که در این صورت در ذهن‌ها ماندگار است ضمن اینکه به دانش‌آموزان توصیه می‌شود به‌عنوان داوطلب در کلاس‌آموزشی جمعیت هلال احمر شرکت کنند.

12 هزار نفر عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر زنجان هستند

سیدقاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این مراسم گفت: هیچ نقطه‌ای از کره زمین مصون از زلزله نیست روزانه چندین زلزله در کشور رخ می‌دهد و همین امسال تاکنون 4 هزار زلزله در کشور ثبت شده اما چون بزرگی آن‌ها کم است، برخی را متوجه نمی‌شویم.

وی با اشاره به اجرای مانور زلزله به مدت 24 سال اظهار کرد: آموزش‌ها سبب شده تا دانش‌آموزان امروزی بهتر از دانش‌آموزان دیروز از نجوه مواجهه با حوادث مطلع شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: آموزش‌های جمعیت هلال احمر هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری است و دانش‌آموزان داوطلب می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند همچنین سامانه عضویت سازمان جوانان هلال احمر آماده ثبت عضویت داوطلبان است و اکنون 12 هزار نفر عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار