مهدی مناجاتی: باخت ایران به انگلیس حادثه فوتبالی بود

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت ایران می‌تواند آمریکا را شکست دهد به شرط آنکه مقابل تیمی که نیاز صد درصد به برد دارد، دفاع کردن برنامه اصلی تیم ملی نباشد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهدی مناجاتی: باخت ایران به انگلیس حادثه فوتبالی بود

به گزارش خبرورزشی، مهدی مناجاتی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شرایط تیم ملی در آستانه آخرین و حساس ترین دیدار خود اظهار داشت: بچه ها در بازی دوم نشان دادند این توانایی را دارند که همه دنیا را شگفت زده کنند و امیدوارم این توانایی شان را در بازی آخر هم به نمایش بگذارند تا دنیا ببیند فوتبال ایران به مراتب فراتر از سطح آسیاست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بازیکنان با تعصب و با تجربه ای در ترکیب تیم ملی حضور دارند که در دیدار دوم مقابل ولز ثابت کردند اگر مقابل انگلیس شکست خوردند تنها بر اثر یک حادثه بود. به خاطر ترکیب اشتباه اولیه و اینکه زیادی از حد حریفانشان را دست بالا گرفته بودند.

کارشناس فوتبال کشورمان توضیح داد: انگلیس که همه فکر میکردن تیم فوق العاده خوبی است در دیدار با آمریکا مشخص کرد ما آنها را زیادی از حد برای خودمان بزرگ تصور می‌کردیم. به همین خاطر خیلی عقب رفتیم و در نهایت مقابلشان تن به شکست دادیم اما در بازی با ولز خودمان بودیم و توانستیم برنده شویم.

وی در این باره که این احتمال وجود دارد باز هم بازیکنان خط دفاعی تیم ملی هواداران فوتبال را غافلگیر کنند یا نه خاطرنشان کرد: این بستگی به سیستم سرمربی تیم ملی دارد. گاهی اوقات کی‌روش تمام توانش را روی هر دو فوروارد می‌گذارد و سعی می‌کند با تکیه بر آنها به گل برسد. گاهی اوقات هم نفرات دوم و سوم پشت فورواردها اضافه می‌شوند و کار آنها را می‌کنند.

مناجاتی یادآور شد: در بازی دوم دیدیم چشمی و رامین رضاییان چطور از عقب اضافه شدند و در شرایطی که بازیکنان ولز فضایی برای حرکت طارمی و بقیه مهاجمان ما باز نگذاشته بودند آنها به گل رسیدند. اینها همه از هنر مربی است.

وی درباره حریف تیم ملی مان در بازی سوم گفت: تیم آمریکا یک تیم سفت و سخت است که تا اینجا نشان داده به راحتی گل نمی‌خورد. ما نباید تصور کنیم این تیم را راحت شکست می‌دهیم چون ممکن است در آن صورت به مشکل بر بخوریم. باید برویم و بدانیم این بازی حکم مرگ و زندگی را برای ما دارد. در این صورت است که برنده می‌شویم. اما اگر بخواهیم دنبال مساوی باشیم تا با گل شماری صعود کنیم آن وقت کار دست خودمان داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار