معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

برگزاری وبینارآموزشی در راستای سیاست‌گذاری جدید ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری وبینارآموزشی در راستای سیاست‌گذاری جدید ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی با حضور همکاران استان، نواحی و شهرستان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینارآموزشی در راستای سیاست‌گذاری جدید ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تشکر و قدردانی از همکاران نواحی و شهرستان ها به استفاده از ظرفیت های افراد بی سواد و کم سواد شناسایی شده در لیست های پالایش اسمی در سامانه جامع سوادآموزی، اولیا مدارس، بخشنامه مدرسه محوری سال گذشته، امور عشایر، اداره کار و تعاون، بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی، ندامتگاه، اداره استثنایی، ادارات بهزیستی و کمیته امداد و بازماندگان از تحصیل بهزیستی و کمیته امداد برای پوشش حداکثری تاکید کرد.

وی با اشاره به استفاده از پتانسیل های نیروی انسانی متقاضی به آموزش در لیست‌های ارسالی دانشجو معلمان، طلبه های حوزه علمیه، فرهنگیان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش و اداره استثنایی، خیرین، نیروهای جهادی و نذر خدمت و ... آموزش دهندگان فعال رادر اولویت قرار داد.

عسگرپور، تبلیغ و ترویج سوادآموزی توسط امامان جماعت مساجد، امام جمعه و صدا سیما را امری ضروری دانست و از همکاران خواست با نشر بروشور و تراکت و نصب بنر و .. در مناطق و شهرستان ها به خصوص در محله های کم برخوردار شروع ثبت نام کلاس های سوادآموزی را اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای پشتیبانی، کمیته بهبود کیفیت و ستاد امتحانات و استفاده از ظرفیت این جلسات به منظور شناسایی افراد بی سواد و کم سواد و بازدید میدانی از کلاس های درس، به دعوت از همکاران استان برای حضور در جلسات تاکید کرد.

معاون سوادآموزی آموزشو پرورش استان بیان کرد: ضمن مطالعه دقیق شیوه نامه مدیریت راهبری سواد آموزی و بخشنامه 334 سازمان نهضت سوادآموزی، اسامی کسانی که در سامانه تیک فعال دارند ولی در دو سال متوالی کلاس نداشتند را هرچه سریعتر به دفتر معاونت سوادآموزی ارسال کنند.

عسگرپور تصریح کرد: ضمن آمادگی برای دوره ضمن خدمت پس از سواد، نسبت برنامه ریزی به منظور برگزاری دوره های توانمندسازی آموزش‌دهندگان توسط مدرسین استانی جدید اقدام کنند.

وی به مسئولیت خطیر ناظران آموزشی مبنی بر نظارت از فرایند تایید کلاس تا پایان امتحانات اشاره کرد و واقعی بودن کلاس‌ها را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر دانست.

در ادامه علیرضا صالحی تبار، رئیس اداره سنجش با استفاده از پاور آموزشی شیوه سیاست‌گذاری و ثبت نام جدید را بصورت دقیق توضیح داد و از طریق شبکه شاد فایل راهنما را برای همکاران ارسال کرد.

سپس زینب بابا، رئیس اداره سوادآموزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، از تمامی همکاران خواست که در حوزه سوادآموزی تلاش کرده تا بی سوادی در جامعه ریشه کن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار