مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

با روش های انگیزشی، بزرگسالان را در دوره های سواد آموزی جذب کنیم

زنجان (پانا) - مراسم تجلیل از پیشکسوتان و پیشگامان و فعالین سوادآموزی و سوادآموز برتر ملی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
با روش های انگیزشی، بزرگسالان را در دوره های سواد آموزی جذب کنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت هفته سواد آموزی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: اولین مرحله با سواد شدن خواندن و نوشتن است..

حسن مظفری افزود: تمام سختی ها و مشکلات جوامع از جهل و بی سوادی است و سواد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای توسعه پایدار جوامع مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در حوزه سواد آموزی به دلیل جذب مخاطبان بسیار دشوار است، تصریح کرد: می توان با روش های انگیزشی مثل آموزش قرآن، بزرگسالان را در دوره های سواد آموزی جذب کرد و با همت بیشتر به درصد بالای میانگین کشوری دست یابیم.

در ادامه جلسه معاون سواد آموزی استان ضمن گرامیداشت هفته سواد آموزی و تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: توجه به زیرساخت های فرهنگی با پیوست سوادآموزی باید در اولویت برنامه های حوزه سوادآموزی در استان باشد.

فرحناز فتحی ادامه داد: به منظور ارتقاء فرهنگی جامعه، برنامه های آموزشی و فرهنگی در کنار سواد جزء جدایی ناپذیر فعالیت های این حوزه است.

وی سپس تشکیل کارگروه تدوین سند اقتضایی بومی در زمینه های جذب، آموزش و برگزاری امتحانات سواد آموزان بر اساس زیست بوم جدید و شرایط منطقه را از ضرورتهای سوادآموزی در شرایط خاص کرونا دانست و افزود: برقراری ارتباط منطقی و کاربردی بین سواد و کیفیت زندگی بسیار مهم است.

معاون سوادآموزی استان گفت: سواد به عنوان یک ابزار برای بهینه سازی رفتار اجتماعی نیاز به تبیین دارد و این امر با مشارکت همه عناصر آموزشی و اجتماعی قابل دستیابی است.

در این مراسم از فاطمه کاظمی سواد آموز برتر ملی، حسنلو آموزش دهنده این سواد آموز و از پیش کسوتان و پیشگامان و فعالین حوزه سواد آموزی تجلیل بهعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار