دستاوردهای سفر مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت های ورزشی به یزد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در سفر خود به یزد از روند اجرای طرح شهید سلیمانی بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای سفر مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت های ورزشی به یزد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، طرح شهید سلیمانی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف بهینه‌سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف افزایش میزان تحرک بدنی دانش‌آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط، تربیت و تحویل نسلی سالم و با نشاط به جامعه این طرح در آموزش و پرورش اردکان اجرا شد.

در مراسمی و با حضور مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، امام جمعه اردکان، فرماندار شهرستان و جمع دیگری از مسئولین استان و شهرستان ١٢ طرح چمن مصنوعی در مدارس شهرستان اردکان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در طرح شهید سلیمانی، ایجاد ٢١٠٠ فضای ورزشی درون مدرسه ای با رویکرد مشارکتی در دستور کار قرار گرفت.

محمد جعفری گفت: در استان یزد ١۶۴فضای ورزشی درون و برون مدرسه ای داریم که در اجرای طرح شهید سلیمانی ۶٣ فضای آن مربوط به استان یزد بوده است.

گفتنی است که برای اجرا و بهره برداری از این طرح ها بالغ بر ١٨ میلیارد ریال از محل اعتبارات کشوری و شهرستانی هزینه شده است.

انعقاد قرارداد ساخت ۶۳طرح ورزشی در استان یزد

محمد جعفری، در مراسم افتتاح زمین چمن ورزشی در دبیرستان پسرانه سهیلی یزد گفت: سرانه فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای استان یزد ۶۶صدم متر مربع است که نسبت به کشور بالاتر است ولی این میزان با استاندارد‌ها فاصله دارد.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت ۶۳طرح ورزشی در استان یزد با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، عنوان کرد: بااحداث این فضا‌های ورزشی به ویژه در مدارس دخترانه و کم برخوردار اقدام موثری در افزایش سرانه‌های ورزشی دانش آموزی صورت خواهد گرفت.

جعفری افزود: مهمترین ارکان اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه ورزشی در اختیار داشتن فضای ورزشی بهینه است و این مهم از طریق کمک به تامین، تجهیز ونگهداری سالن‌های ورزشی داخل مدارس میسر خواهد شد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مشارکت حداکثری سازمان‌ها ،نهاد‌های دولتی و غیر دولتی کمک‌های مردمی و خیران در زمینه جلب حمایت و استفاده از ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها و مناطق برای جذب اعتبارات بیشتر ُموجب ارائه خدمات گسترده‌تر در این زمینه است.

افتتاح زمین های چمن مصنوعی طرح شهید سلیمانی

براساس این گزارش، با حضور جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش زمین چمن مصنوعی دبستان غیر دولتی نیک اندیشان مهر و دبیرستان متوسطه اول علی سهیلی افتتاح شد.

بازدید مسئولین وزارتی از مدارس مجری طرح شهید سلیمانی

همچنین جلیل‌وند و مهندس بابایی‌فر از دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزرات آموزش و پرورش از مدارس مجری طرح شهید سلیمانی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد بازدید کردند و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار