رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی:

مدرسه بازوی توانمند انگیزه‌بخشی و کارآمدی فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در کشور است

تهران (پانا) - رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی شهر تهران، مدارس را بازوی توانمند انگیزه‌بخشی و کارآمدی فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در کشور دانست و ایجاد زیرساخت های ورزشی، ترویج نشاط و پویایی در جامعه را از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری مسابقات ورزشی منطقه ای برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه بازوی توانمند انگیزه‌بخشی و کارآمدی فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در کشور است

حمیدرضا نجفیان؛ رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه هیچ بستری مناسب‌تر و بهتر از ورزش برای تقویت مشارکت‌طلبی و مسئولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان نیست، در گفت و گو با پانا گفت: «مفهوم سواد حرکتی یا سواد بدنی متوازن، در ابعاد علم تربیت‌ بدنی است. همان طور که به سواد محاسباتی، خواندن و نوشتن توجه می‌شود، به سواد حرکتی و تربیتی نیز باید توجه شود. انسانی که فقط به فکرش توجه شود، با افسردگی و دلزدگی مواجه و به یک انسان کاریکاتوری و تک ساحتی تبدیل خواهد شد. از این رو درس تربیت‌ بدنی به طور همزمان می‌تواند تمام ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش را مورد توجه قرار دهد.»

وی ادامه داد: «مسابقات ورزشی منطقه ای به عنوان یک طرح ملی که استارت آن توسط وزارت ورزش و جوانان زده شد، می‌تواند نقاط ضعف و قوت ورزش را مشخص کند و این مهم که در سراسر کشور و حتی در دورترین نقاط ایران، استعدادهایی وجود دارند، که می‌توانند بعد از انتخاب شدن به رده‌های ملی راه پیدا کنند بسیار با اهمیت است.»

این مسئول با اشاره به اینکه مدرسه کانون اصلی تربیت‌بدنی و ورزش است، خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه مسابقات ورزشی، علاوه بر تندرستی موجب شادابی و نشاط در دانش آموزان می شود و در حال حاضر با توجه به سبک زندگی آپارتمان نشینی، نوجوانان دچار فقر حرکتی هستند، برگزاری این مسابقات می‌تواند انگیزه‌ای برای شروع ورزش کردن در آن‌ها باشد. در این راستا، به غیر از سالن‌هایی که در حال احداث هستند، نباید آجری برای احداث سالنی در خارج از مدرسه استفاده شود. پیش از این مسابقات ورزشی، بدون هیچ هیجانی با تعداد محدودی از دانش‌آموزان، داوران و مربیان برگزار می‌شد، اما امسال مسابقات منطقه‌ای در مدارسی که دارای امکانات بیشتری هستند، برگزار می شود، به گونه‌ای که علاوه بر هیجان، جنبه آموزشی نیز دارد.»

نجفیان با تاکید بر اینکه تربیت بدنی و توجه به مسئله ورزش در نظام آموزشی لازمه رشد است، اظهار کرد: «علاوه بر بحث سلامت و تندرستی، بحث استعدادیابی و پرورش استعدادهای ورزشی از اهداف مهم ما در این مسابقات است و در همین راستا برگزاری کارگاه های کیفیت بخشی درس تربیت بدنی، دوره آموزشی ضمن خدمت درس تربیت بدنی برای آموزگاران در طول سال تحصیلی برنامه ریزی شده است.»

وی در پایان با بیان اینکه نهادینه کردن ورزش همگانی بین نونهالان و جوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: «به هر میزان که شاهد برگزاری این رقابت‌ها در بین دانش آموزان باشیم، به همان میزان قادر به شناخت استعدادهای برتر ورزش در رشته‌های مختلف خواهیم بود. بدون شک، بعد از شناسایی استعدادهای ورزشی، زمینه برای پایه‌گذاری رشته‌های ورزشی فراهم شده و وقتی پایه‌های یک رشته قوی باشد، شانس مدال‌آوری در رقابت‌های برون‌مرزی نیز بیشتر خواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار