برگزاری نشست مجلس دانش‌آموزی قطب شهید هاشمی نژاد به میزبانی شورای شهر مشهد

مشهد (پانا) - نشست مجلس دانش‌آموزی قطب شهید هاشمی نژاد به میزبانی شورای شهر مشهد با هدف تصویب قوانین دانش‌آموزی برای شهر مشهد با حضور نمایندگان دانش‌آموز نواحی هفتگانه مشهد و منطقه تبادکان در صحن علنی شورای شهر مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مجلس دانش‌آموزی قطب شهید هاشمی نژاد به میزبانی شورای شهر مشهد

مبینا شکرلب، رئیس مجلس دانش آموزی دختران خراسان رضوی در این نشست گفت: این جلسه برای اولین بار در طول تاریخ مجلس دانش آموزی خراسان رضوی در جهت انجام یک کار بزرگ برگزار شده است. خدارا شاکریم که موفق به برگزاری این جلسه شدیم تا از نظرات دانش آموزان خوب شهرمان نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: دانش آموزان و نوجوانان، هربار با عملشان توانمندی خود را در زمینه های مختلف ثابت کردند. برای مثال دانش آموزان ما با شرکت در راهپیمایی و فعالیت‌های ارزشمندشان نقش آفرینی خود را نشان دادند.

نفیسه حسن زاده، نایب رئیس مجلس دانش آموزی دختران خراسان رضوی و ناحیه۳ مشهد گفت: هویت دانش آموزی را به زمان مدرسه محدود نکنیم؛ بلکه یک دانش آموز، باید در جامعه هویت اجتماعی خود را داشته باشد. مردم باید بدانند که دانش آموز از امکانات و تفریحات ویژه دانش آموز، برخوردار است. ما دانش آموزان اگر یک حامی داشته‌باشیم قطعا آینده درخشانی پیش رو خواهیم داشت.

رقیه علیزاده، رئیس مجلس دختران ناحیه۷ مشهد گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های حدودا ۲۰ سال اخیر، مکررا توجه به نیروی نوجوان را مورد تاکید قرار داده اند؛ ایشان مدت‌های زیادی است که به اهمیت فضای مجازی نیز تاکید می‌کنند و معتقد هستند که فضای مجازی به میزان انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

وی بیان کرد: اگر کار درستی به نوجوان امروزی سپرده شود، قطعا به نحو احسن آن کار را انجام خواهد داد. تولید محتوا با گوشی همراه به صورت هدفمند، تحقیق علمی با استفاده از اینترنت و کتابخانه های الکترونیکی و بازی ساختن برخی از این‌ کارها محسوب می‌شوند.

علیزاده ادامه داد: دوستان نوجوان، اگر عهد و قولی داده اید، حتما به آن وفا کنید؛ زیرا عهد و قول شما فقط برای شما نیست؛ بلکه شما نماینده هزاران نوجوان دیگر هستید و این فقط موفقیت شما نیست، بلکه مسئولیت شما است. انداختن مسئولیت اجرا به گردن مسئولین و نقش مطالبه گری داشتن شما، راهی را در جهت رشد و ارتقاء پیش نخواهد برد؛ بنابراین ما هم باید در کنار این بزرگواران تا آخر بایستیم و بر این باور داشته باشیم که توان، قدرت، استعداد و همبستگی هر ایرانی خاص و دشمن هراس است.

سید حسین علوی مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی مشهد گفت: مقام معظم رهبری در زمان‌های مختلف در مورد جوانان و نوجوانان سخنان زیادی را تاکید داشته اند و در جلسه اخیر خود به آینده سازی این مرز و بوم به دست دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: یکی از دغدغه های ما، مصوب کردن کمیسیون ورزش و جوانان برای اولین بار در کشور بود که خوشبختانه با موفقیت به تصویب رسید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سند تحول بنیادین، به عنوان مهم ترین دغدغه رهبری از آموزش و پرورش شناخته می‌شود. این سند تاکید می‌کند که مدرسه، کانون تربیتی محله است و صرفا برای درس خواندن و علم آموزی نیست. دانش آموز باید در محیط پیرامون خود، موثر باشد و برای زندگی در اجتماع، خود را آماده کند.

پورثانی توضیح داد: مدرسه، محل بزرگ شدن و رشد دانش آموزان است. با توجه به سند تحول بنیادین، مدرسه به تنهایی مکان تربیت نیست؛ بلکه از مکان‌های تربیت غیررسمی مانند مسجد، اردوگاه و مجلس دانش آموزی نیز می‌توان استفاده کرد تا محلی برای رشد ما باشد.

در این نشست، مصوبه مجلس دانش آموزی قطب شهید هاشمی نژاد با رای اکثریت حاضرین، تصویب شد.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار