معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک:

ضرورت توانمندسازی مربیانی که در تعلیم و تربیت کودکان نقش دارند

رشت (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک عنوان کرد توانمندسازی مربیانی که در تعلیم و تربیت کودکان نقش دارند، ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۲۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توانمندسازی مربیانی که در تعلیم و تربیت کودکان نقش دارند

اولین جلسه هماهنگی شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل و سایر اعضای این شورا در سالن اجتماعات اداره کل تشکیل شد.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه کودکستان‌ها زیربنای نظام تعلیم و تربیت شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: کودکستان ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

کریمی تکرمی در ادامه با توجه به اهمیت نقش کودکستان در رشد خلاقیت کودک تآکید کرد: با توجه به جایگاه مهم مربی در تربیت کودک باید در توانمندسازی مربیانی که در رشد شخصیت و خلاقیت کودک نقش دارند، برنامه ریزی های لازم و دوره های دانش افزایی صورت گیرد.

معاون آموزش ابتدایی استان همچنین ضمن ارائه کلیات شیوه نامه ساماندهی و مدیریت اجرایی کودکستان ها در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از جزییات و روند پیشبرد امور مربوط به ساختار و نیروی انسانی، صدور مجوز کودکستان ها، توقف موقت فعالیت کودکستان، توقف دائم فعالیت کودکستان، توسعه خدمات تربیتی کودکستان ها، شهریه کودکستان ها، فضا و تجهیزات کودکستان ها، زمان فعالیت کودکستان ها، آموزش های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی، ثبت نام و پوشش تربیتی-آموزشی نوآموزان و راهبری و نظارت بر کودکستان ها، گزارشی ارائه کرد و با بیان وظایف و اختیارات شورای نظارت و برنامه ریزی بر تعلیم و تربیت کودک استان، به مطالبی در خصوص شرح وظایف شهرستان ها و مناطق اشاره کرد.

وی افزود: کلیه واحدهای آموزشی و تربیتی غیردولتی یا وابسته به نهادهای دولتی یا عمومی غیردولتی که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش کودکان تا پیش از دبستان را به عهده دارند، لازم است تا پس از طی مراحل تطبیق مجوزهای سابق، توسط سازمان تعلیم و تربیت مجوز جدید دریافت کرده و از این پس به عنوان کودکستان فعالیت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱۰۹ کودکستان یا مهدکودک در استان فعالیت دارند، گفت: طبق شیوه نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان ها، این مراکز در دو نوع «کودکستان دوره اول» برای کودکان بدو تولد تا ۳ سال تمام و «کودکستان دوره دوم» برای کودکان از ۴ سال لغایت ۶ سال تمام می توانند فعالیت کنند.

شایان ذکر است در این جلسه، پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در خصوص شیوه‌نامه، شهریه، بیمه، محتوا و... مراکز مذکور، مواردی به عنوان مصوبات اولین جلسه به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار