خطیب جمعه قم:

شهدای دانش‌آموز تراز انقلاب هستند

قم (پانا) - آیت‌الله حسینی بوشهری گفت دانش‌آموز تراز انقلاب، شهدای دانش‌آموز هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شهدای دانش‌آموز تراز انقلاب هستند

سیدهاشم حسینی بوشهری، در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: اغتشاشات تهدید کننده امنیت در کشور است و مسوولان نسبت به آن چاره اندیشی کنند.
وی افزود: کودتای ۲۸ مرداد در برابر دولت قانونی دکتر مصدق، تلاش برای جلوگیری از وقوع انقلاب و حوادث دوران جنگ و تحریم و غیره همه حاکی از دشمنی آنها با مردم ایران است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: کودتای نوژه، حمله طبس، ترور سردار شهید سلیمانی، حمایت از منافقین خلق، ترور دانشمندان هسته‌ای و اموری از این دست همه حکایتی از دشمنی آمریکا با ماست.
وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا که می خواهد با ایجاد آشوب در ایران خودش را در زمستان سرد، گرم کند، گفت: آمریکا بداند این ملت دست از انقلاب و رهبری بر نخواهد داشت، آمریکا طی یک قرن گذشته بیش از ۶۰ کودتا در جهان انجام داده و کارنامه بدکاری آنها در مقابل چشم همگان قرار دارد.
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: به دانشجویان، دانش آموزان و سایر افراد برادارنه می گویم که آنها از شما استفاده ابزاری می کنند و بلافاصله بعد از رسیدن به اهدافشان شما را کنار خواهند زد، دانشجویان به دنبال علم و دانش باشند این کشور به پیشرفت و تکنولوژی نیاز دارد.‌ دشمن می خواهد با ایجاد آشوب دانشگاه ها را به تعطیلی بکشاند.
وی با بیان اینکه ادعای آمریکا در طرفداری از ملت ایران و آزادی آن دروغی بیش نیست، خاطرنشان کرد: عده ای از طرفداران آمریکا در ایران طی ادوار گذشته به این کشور مهاجرت کردند و آنجا در آزادی کامل هستند و بقیه هم هر جور دلشان می خواهد انجام دهند.
خطیب جمعه قم با اشاره به برخی حوادث تاریخی ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: تبعید امام در سال ۴۳ از ایران به ترکیه و یورش نظامیان پهلوی به صف دانش آموزان در سال ۵۷ به همراه تسخیر لانه جاسوسی نقاط عطف این روز تاریخی هستند.
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه ۱۳‌ آبان نشان از سابقه تاریخی مخالفت دانش آموزان با آمریکاست و دانش آموز تراز انقلاب، شهدای دانش آموز است، بیان داشت: جای تعجب است دانش آموزی امروز در زمینی که آمریکا طراحی کرده است، بایستد.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: منویات مقام معظم رهبری در گنجاندن آثار جاسوسی بدست آمده آمریکا پس از تسخیر سفارت خانه این کشور باید وارد کتاب های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شود.
حسینی بوشهری ابراز داشت: تقابل و مخالفت علنی امام راحل با قانون کاپیتولاسیون در سالهای پیش از انقلاب و تبعید ایشان به ترکیه نشان از سرسپردگی رژیم پهلوی به ایالات متحده بود.
وی در بخش دیگری از خطبه با اشاره به آیه إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّیٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ، بیان کرد: یکی از مصادیق این آیه را می توان اغتشاشات و ایجاد ناامنی کشور بعد از عزت ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی و تقابل با گردنکشان عالم یاد کرد، این آیه هم در بعد ایجابی و هم در بعد سلبی آن مصداق دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار