یادداشت/ نگین گایینی

13 آبان و مسئولیت سنگین همه دانش‌آموزان

قم(پانا)- سیزدهم آبان روز دانش‌آموزانی است که سخت‌ترین مسئولیت‌ها را دارند و آینده مدیریت کشور را در آینده در دستان آنهاست.

کد مطلب: ۱۳۲۱۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد

سیزدهم آبان روز دانش آموزانی است که سخت ترین مسئولیت ها را دارند و نگاه همه به آنهاست تا با تحصیل موفق و تهذیب نفس و تلاش و کوشش، سکان آینده مدیریت کشور را در دست گیرند. آنها مسئول فردا هستند و باید این دِین بزرگ را اَدا کنند.

یک دانش آموز علاوه بر به عهده داشتن فردای خود مسئول دیروز خود نیز هست. وظیفه دانش آموزان نسبت به دیروز خود زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهیدان دانش آموز و شرح کارهای نوجوان در آن عرصه و الگو برداری از رفتار و منش آنها است.

آنها مسئولان فردایی هستند که قرار است با دستان توانای خود آن را بسازند و برای تک تک آجر های آن ساختمان بلند زحمت بکشند. آنها مسئول هستند در قبال درست ساختن این ساختمان بلند و باید این ساختمان را به بهترین شکل بسازند تا در فردای خود و دیگران دچار تردید و مشکل نشوند.

فرمول ساخت تک تک آجر های آن ساختمان بلند را می‌توان در کتب درسی، مدرسه و در علم و دانش و اخلاق و معنویت پیدا کرد.

برای ساخت آجر فقط خاک رس کافی نیست پس برای فردای بهتر فقط خواندن مهم نیست و برای انجام کار باید عمل کرد.

علاوه بر اینها از قدیم می گویند یک دست صدا ندارند پس برای فردای بهتر از دیروز نیاز به همه است. ما همه باید باهم کمک کنیم تا به نتیجه دلخواه و خداپسندانه خود برسیم. دانش آموزان سرزمین آبادمان ایران بار ها و بار ها خودشان را نشان داده و گفتند که اهل خالی کردن میدان نیستند.

ما در سال 57 شهیدان زیادی دادیم، شهیدان دانش آموز زیادی از جمله محمد حسین فهمیده را دادیم اما با دستان خالی تا به امروز جنگیدیم و از وجب به وجب سرزمین لاله های سرخمان ایران دفاع کردیم.

آنها رفتند و جوانمردی را از خودشان به یادگار گذاشتند. آنها به ما نشان دادند با دلایل روشن که دفاع از میهن خود نه به قد و سن و... است هر کدام از آنها صد ها نکته را به ما آموختند.

درس جوانمردی را نه در مدرسه و نه در خانه و اجتماع نمی‌توان آموخت و نیست راهی جز نشستن در مکتب این شهیدان کم سن و سال.

در کلام آخر میتوانم بگویم هنوزم محمد حسین هایی هستند که در صحنه هستند و وای به وقتی که رهبرشان حکم جهاد بدهد.

آنها با نارنجک هایی در ظاهر کوچک اما بزرگ برای مقابله با هرگونه ظلم بر می‌خیزند و بساط ظلم را از ریشه بر می کنند.

دانش آموزخبرنگار پانا-مدرسه شهیده قضایی قم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار