مدیر دبستان فرمان ولی‌محمدی ملارد در جشن قرآن کریم:

قرآن لب طاقچه نمی‌تواند درد جامعه را رفع کند

ملارد (پانا) - مدیر دبستان ولی محمدی ملارد در جشن یادگیری قرآن کریم دانش‌آموزان این مدرسه گفت قرآن لب طاقچه نمی‌تواند درد جامعه را رفع کند، همانطور که زمانی که به نسخه پزشک عمل نشود، بیماری درمان نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
قرآن لب طاقچه نمی‌تواند درد جامعه را رفع کند

سید بابک مراد موسوی، مدیر دبستان ولی‌محمدی صفادشت ضمن اشاره به مفهوم آیه قرآنى که بر پیامبر نازل شد عزتى است که هوادارانش شکست نمى‌خورند، بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون، آموزش این پیام جاودانه الهی، از مهم‌‏‌ترین اهداف تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است. در کشور ما نیز، به اقتضای جایگاه دین اسلام در فرهنگ مردم ایران و جایگاه ویژه قرآن در اعتقادات دینی، باید آموزش قرآن مورد توجه همگان باشد تا شرایط مساعد برای تحقق اهداف این آموزش فراهم آید. از این ‏رو، درس قرآن در میان درس ‌‌های گوناگون دوره ‌های تحصیلی، از اهمیت ویژه‏ ای برخوردار است.

وی ادامه داد: امروزه به برکت انقلاب، قرآن گسترش زیادی در جامعه پیدا کرده است، اما هنوز در حدی نیست که هر دانشجویی بتواند قرآن را بخواند. قرآن لب طاقچه نمی‌تواند درد جامعه ما را شفا بدهد. مانند یک نسخه پزشک که لب طاقچه گذاشته باشیم، تا زمانی که به نسخه عمل نشود، نمی‌تواند بیماری ما را درمان کند.

مرادموسوی افزود: در پایه اول دانش‌آموزان علاوه بر خواندن کتاب‌های فارسی، ریاضی و علوم، با کتاب خدا یعنی قرآن نیز آشنا می‌شوند و از آغاز ورود به مدرسه، کتاب خدا را می‌شناسند و با آن انس می‌گیرند. آشنایی و انس دانش‌آموزان با قرآن کریم، ایجاد جذابیت و خاطره خوش برای آغاز آموزش به آن‌ها به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین کتاب، توجه همه دست اندرکاران به ویژه معلمان و اولیا به اهداف برنامه درسی قرآن در مدارس و کمک به فضاسازی قرآنی از مهم‌ترین اهداف جشن قرآن است.

مدیر دبستان ولی‌محمدی تصریح کرد: به همین منظور جشن معنوی آغاز قرآن‌آموزی در دبستان پسرانه ولی‌محمدی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد خاطره‌ای ماندگار برای دانش‌آموزان پایه اول به همت معلمان، انجمن اولیا و مربیان و کادر دبستان برگزارشد.

دعوت از اولیاء و مسئولین و روحانی طرح امین برای حضور در جشن، تهیه بروشور قرآنی از دانستنی‌های قرآن، اجرای تواشیح، هم‌خوانی و صلوات‌های قرآنی، پخش کلیپ‌های قرآنی، اجرای بازی‌های قرآنی همراه جایزه از برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار