نمایشگاه توانمندی‌های محلات قم با عنوان «مقداد» برپا می شود

قم(پانا)- جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بسیج محلات استان قم با عنوان «مقداد» از روز دوشنبه 9 آبان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه توانمندی‌های محلات قم با عنوان «مقداد» برپا می شود

سردار «مهدی کبیری پور» جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) امروز در نشست خبری برپایی نمایشگاه «مقداد» اظهار داشت: پنج سال است که مفهوم محله محوری در بسیج آغاز شده و نمایشگاه مقداد، عرضه معرفی ظرفیت ها و خدماتی است که از سوی بسیج در محله های قم ارائه شده است.
کبیری پور ادامه داد: در بدو امر، 15 محله از محلات آسیب پذیر حاشیه شهر به عنوان جامعه هدف انتخاب شده بودند و انتخاب آنها بر اساس اشتراک آماری بین نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی، دستگاه قضا و بسیج صورت گرفت.
وی افزود: برای محله های فوق مدیرانی که عمدتا از بسیجیان و فعالان اجتماعی ساکن در همان محله ها بودند، انتخاب شدند.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) تصریح کرد: مدیران هر محله شناسنامه ای مبنی بر میزان تحصیلات، اشتغال، نوع آسیب ها و ... تهیه و بر اساس آن، کارگاه ها و مراکزی همچون اشتغال آفرینی، دفاتر مشاوره ای، خانه سبز، خانه اعتماد، ارتباط با گروه های جهادی، پیشگیری از طلاق و... شناسایی و پیگیری کردند.
وی با اشاره به فراگیری کرونا طی سال های 1399 و 1400 و لزوم اتخاذ تصمیمات دقیق تر، گفت: 15 محله قم بخاطر شیوع کرونا و با شروع بکار قرارگاه کریمه اهل بیت(ع) به 60 محله و پس از کرونا با بازنگری مجدد به 116 محله ارتقا یافت.
کبیری پور ادامه داد: سیستم کار محلات به این شکل است که خودشان با امامان جماعت و نخبگان محل شوراهایی 6 تا 40 نفره متشکل از روحانی، معلم، دانشجو و ...تشکیل می دهند و مشکلات را دسته بندی و برای حل آنها برنامه ریزی می کنند.
وی با اشاره به رونمایی از کتاب نظام مسائل محلات طی ماه های گذشته تصریح کرد: برای اینکه خدمات شوراهای محلات معرفی شود، نمایشگاه مقداد ویژه دستاوردهای تلاش های شوراهای 55 محله منتخب قم برگزار می شود.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) عنوان کرد: یکی از عمده ترین بخش های نمایشگاه، معرفی عناصر هویت ساز همچون نخبگان، امامزاده ها، اساتید، شهدا، ایثارگران و ... است تا افراد هیچ محله ای دچار بی هویتی نشوند.
وی با یادآوری این نکته که مخاطب نمایشگاه نخبگان جامعه هستند، افزود: این نمایشگاه با نام کامل محلات قم در امتداد دادگری، برای اولین بار در سطح کشور برگزار می شود و نخبگان، مسئولان، مدیران دستگاه ها، موسسات و تشکل ها ضمن بازدید از غرفه ها می توانند با غرفه داران و مدیران محله ها ارتباط بگیرند.
کبیری پور با بیان اینکه بعد درونی پایگاه های بسیج، همان ماموریت ها و وظایف داخلی است، گفت: نمایشگاه مقداد جلوه گر بعد بیرونی بسیج یا همان محله محوری و محله های اسلامی و نماد مردمسالاری دینی است.
وی با اشاره به بخش های نمایشگاه ابراز کرد: نمایشگاه در سه بخش معرفی الگوی کاری و سابقه محلات، عملکرد محله ها و پایگاه های تخصصی اقشار بسیج و معرفی نقش آنها در ارتباط با محلات، فعالیت می کند.
جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد، نمایشگاه مقداد روز دوشنبه 9 آبان از ساعت 18 افتتاح می شود و تا روز جمعه 13 آبان، همه روز از ساعت 15:30 تا 20:30 در محل دائمی نمایشگاه ها واقع در مجاورت استانداری قم پذیرای نخبگان است.
وی ابراز کرد: معرفی شهید شاخص و ارائه آمار شهدا و ایثارگران هر محله، بخشی است که در غرفه های نمایشگاه مقداد مورد توجه قرار گرفته است.
کبیری پور تصریح کرد: در برپایی نمایشگاه محلات قم در امتداد دادگری، سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری، اداره کل تبلیغات و سازمان تبلیغات، دفتر امور زنان استانداری، شهرداری، صداوسیما و ستاد کنگره ملی شهدای قم نقش آفرینی می کنند.
خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار