خبرنگار  دانش آموز خبرگزاری پانا آذربایجان‌شرقی  و نماینده مجلس دانش آموزی  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز : 

ما از نسل باکری ها هستیم و در مکتب حاج قاسم رشد کرده ایم

تبریز(پانا)- دانش آموز خبرنگار و نماینده مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی خطاب به ملت تبریز، خود و همه دهه هشتادی های آذربایجان را از نسل باکری ها و پرورش یافته مکتب حاج قاسم دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ما از نسل باکری ها هستیم و در مکتب حاج قاسم رشد کرده ایم

الینا ابراهمی، دانش آموز خبرنگار پانا گفت: وجه تمایز بشری همواره به دلیل جستن راه کمال انسان بوده است. راهی که اسلام من جمله انقلاب اسلامی ایران با گذراندن تلاطم ها و سختی ها برای ما سهل کرده و انسان را از بند نفس خویش رها ساخته است. راهی که جامعه غرب پس از گذشتن قرن های متمادی، اکنون به آن رسیده است.

وی افزود: اگر تاریخ را خوانده باشیم و گذران پر از رنج و محنت بار سرزمین مان را بنگریم، میفهمیم که پیشینیان ما دندان به دندان ساییده اند تا عزت و غرور ملی اکنون مان را داشته باشیم. اگر تاریخ را خوانده باشیم خواهیم فهمید، آمریکا با این جامعه نوپای اروپایی با تمام طول قدمت خویش، چشم طمع در ایران ما داشته و دارد.

این دانش آموز بسیجی خاطر نشان کرد: همان آمریکایی که چشم دیدن جوانان نخبه ما همچون شهید مصطفی احمدی روشن، شهید داریوش رضایی‌نژاد، مجید شهریاری و محسن فخری زاده را نداشتند و اینان یکی یکی از جمع ما رخت بربستند و شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

وی ادامه داد: همان آمریکایی که از هیچ فتنه ای کوتاهی نکرده و نخواهد کرد و به دنبال همین عزت و غروری است که شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت ما با خون هایشان به دست آورده اند.

ابراهمی ادامه داد: همان عزت و غروری که آمریکا در طول تاریخ خویش هرگز به خود ندیده و نخواهد دید. همان آمریکایی که حاج قاسم ما، سردار عزیز ما را از ما گرفت.

وی با اذعان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که تنها راه ناهموار کردن مسیر پیشرفت کشورمان، ایجاد فرهنگ غلط است گفت: خود غرب به این ناهمواری دچار شده است و نوجوانان و جوانان غربی را از رشد فکری، علمی و معرفتی بدور ساخته است.حال با این احوال چگونه صبر کنیم بر این همه حیله گری و روباه صفتی؟ چگونه صبر کنیم در برابر آن که بخواهد خون شهدای عزیزمان را پایمال کند؟ چگونه چشم روی چشم بگذاریم وقتی که حرمت زنان و دختران را به انگشت اشاره گرفتند؟

وی خاطر نشان کرد: ما از نسل باکری ها هستیم و در مکتب حاج قاسم رشد کرده ایم. اجازه نخواهیم داد که هر مستعمره کننده ای بخواهد برای ایران عزیزمان نقشه بکشد. بر تن ایران پر تمدن ما که رنج دوران برده و تن پدران ما که سالها جنگیده‌اند تا ذره‌ای از خاک این سرزمین ارزشمند و مقدس را احدی به تصرف نبرد، زخم‌هایی از روسیه، انگلیس، آمریکا و هر مستعمره کننده ای بر جای مانده است و ما نسل جوان اجازه نخواهیم داد که دشمنان ما بخواهند حتی فکر تصرف ذره ای از خاک ایران عزیزمان را داشته باشند.

وی در پایان گفت:ما اجازه نخواهیم داد خون شهیدان ما پایمال گردد. ما اجازه نخواهیم داد روح امام انقلاب ما آزرده خاطر شود. اجازه نخواهیم داد رهرو مولایمان علی علیه السلام، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران بی مالک بماند و ما دانش آموزان در تمام عرصه های بصیرتی، فکری، معرفتی، علمی، ورزشی و هنری خواهیم درخشید و برای سرافرازی کشور عزیزمان جانانه تلاش خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار