امام جمعه شهرستان پردیس:

تقویت فضائل اخلاقی برای پیوندهای اجتماعی ضروری است

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس در مراسم نماز جمعه به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام حسن‌عسکری(ع)گفت در راستای فرمایشات امام عسکری لازم است تا در جامعه اسلامی به فضائل اخلاقی که برای تقویت پیوندهای اجتماعی ضروری است توجه و تقویت صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت فضائل اخلاقی برای پیوندهای اجتماعی ضروری است

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی به میلاد حضرت عبدالعظیم حَسنی(ع) نیز اشاره کرد و اظهار کرد: به تصریح امام‌ هادی علیه‌السلام زیارت مرقد حضرت عبدالعظیم، به‌مثابه زیارت مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در کربلا است؛ علت برابری زیارت ایشان با زیارت امام حسین علیه السلام از نکات مهم و قابل تأملی است که فهم آن مفتاح افق‌های معرفتی خواهد بود.

وی با اشاره به سه نوع جهادی که سیدالکریم را به این افتخار نائل کرد، افزود: اولین جهاد، مجاهدت‌های علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام به شیعیان؛ جهاد دوم مواسات و تلاش در خدمت‌رسانی به نیازمندان و سومین جهاد، جهاد و مبارزه حادّ سیاسی در جهت تحقق هدف انسان 250 ساله، یعنی تشکیل حکومت الهی اهل بیت علیهم‌السلام یعنی حمایت و تبیین انقلاب است.

امام جمعه شهرستان پردیس در رابطه با حوادث اخیر گفت: خبیث با جنگ احزابی که راه انداخته‌اند و هر روز با یک فکر، رنگ و حیله، شغال‌های کثیف خود را برای اهداف پلید خود در داخل و خارج به راه می اندازند و در خارج با تجمعات و دروغ‌سازی‌ها و شایعه‌سازی‌ها و در داخل علاوه بر دروغ و شایعه با ترور و کشتن افراد بی گناه اهداف پلید خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به 8 آبان شهادت محمدحسین فهمیده، بسیجی 13 ساله و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی ادامه داد: جریان صهیونیسم جهانی و سران جعلی اسرائیل از اسم شهید فهمیده وحشت دارند و این جریان مفلوک در رسانه‌های وابسته به کفر، ماجرای زیر تانک رفتن شهید محمدحسین فهمیده را افسانه معرفی می‌کند و لشکر رسانه‌ای شیطان به هراس می‌افتد و از بین ۳۶‌هزار نوجوان شهید، شهادت این نوجوان اسطوره‌ای که حضرت امام(ره) او را "رهبر" خواندند، را منکر می‌شوند.

امام جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: جواب آن را باید در اقدام شهادت طلبانه احمد قیصر، جوان 18 ساله شیعه لبنانی که به همراه دو تن از دوستانش که اولین عملیات شهادت طلبانه حزب‌الله را انجام دادند و با خودرویی پر از مواد منفجره به ساختمان ۸ طبقه مقر صهیونیست‌ها در صور حمله کرد و ۱۴۱ افسر و سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساند جستجو کرد. پس از آن حزب‌الله عملیات‌های شهادت‌طلبانه و چریکی متعددی علیه اشغالگران صهیونیست اجرا کرد و حاصل آن فرار اسرائیل از لبنان پس از ۱۸ سال عملیات استشهادی و مقاومت مستمر بود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه شهید احمد قیصر این اقدام را از شهید محمدحسین فهمیده 13 ساله الگو گرفته بود و لرزه بر اندام دشمن انداخت تا جایی که او را انکار کردند، افزود: امروز دشمن به همین دلیل دنبال متوقف کردن روند تکرار محمدحسین فهمیده‌ها در ایران است و دهه هشتادی‌ها را رمز عملیات خود انتخاب می‌کند و با جنگ شناختی و وارونه‌سازی روایات و دروغ‌پردازی‌ها با حجم گسترده فضای رسانه‌ای اینطور وانمود می‌کنند که دهه‌ی هشتادی‌ها در این دوره از ناآرامی‌ها بیشترین حضور را حتی نسبت به گذشته داشتند تا با این ترفند جبهه‌ فرهنگی انقلاب را در ورطه جنگ شناختی انداخته و به خطای محاسباتی و تحلیل‌های انفعالی بیندازد. در حالی که کاملاً غلط است.

وی پیام‌های رزمایش «اقتدار ولایت» برای دشمنان خارجی را این چنین معنا کرد و گفت: این رزمایش با توجه به اینکه با تجهیزات نظامی متنوع و متعددی برگزار شد پیام‌هایی را در بر دارد. برای کشورهای همسایه، پیام صلح و دوستی و همچنین تحکیم امنیت پایدار بوده و برای دشمنان نیز پیام محکم و قاطعی را دارد و آن اینکه در مرزهای کشور و تمامیت ارضی ایران، اجازه ناامنی را نخواهیم داد و هر تهدیدی را در هر حد و اندازه‌ای باشد قاطعانه و نابودکننده پاسخ خواهیم داد.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار